Melmelada de prunes

Ingredients (2 pots mitjans):

  • – 1 kg de prunes
  • – 400 g de sucre
  • – El suc de mitja llimona
  • – Canyella en pols

Preparació:

  1. Pelem i traiem el pinyol de les prunes.
  2. Les posem en una cassola amb el sucre, el suc de llimona i un polsim de canyella en pols, i ho coem durant uns 45 minuts.
  3. Anem retirant l’escuma que es va fent durant la cocció, i passats els 45 minuts retirem l’aigua que ha deixat anar la fruita. Ho triturem una mica amb la batedora elèctrica, vigilant de que en quedin trossos, no ens ha de quedar un puré.
  4. En una altra cassola, amb un drap de cuina folrant-ne l’interior, posem aigua a bullir i hi deixem uns 10 minuts els pots i els taps que farem servir per envasar la melmelada.
  5. Traiem els pots i els omplim amb la melmelada sense deixar-la refredar. Els tanquem i els tornem a posar a la cassola amb el drap i aigua bullent durant 20 minuts, de tal manera que es faci el buit.
  6. Esperarem que l’aigua es refredi per treure els pots de la cassola.
  7. Els hem deixat reposar de cap per avall unes hores.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA ISABEL

Origen: Melmelada de prunes

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.