Arxiu d'etiquetes: MADUIXES

PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

INGREDIENTS BESCUIT:

100 gr. de mantega
30 gr. de Cacau en pols
120 ml. d’aigua.
80 ml. de llet
140 gr. de farina
150 gr. de sucre
1 cullaradeta de bicarbonat
1 polsim de Sal.
2 ous .
50 gr. de xocolata negra ( jo 70 % de cacau)
1 cullaradeta d’estracte de vainilla

PREPARACIÓ:

  1. Jo el vaig fer el dia abans a la tarda
  2. En un cassó hi posem l’aigua i quan bulli hi posem el cacau en pols Hi ho remenem fins que ens quedi ben desfet.
  3. Tamissem la farina amb la sal i el bicarbonat.
  4. Batem la mantega fins que ens quedi ben suau i esponjosa.
  5. Hi afegim el sucre i ho batem 5 minuts més.
  6. Després hi afegim els ous d’un a un. No hi tirem l’altre fins que elprimer estigui ben integrat a la massa.
  7. Despres hi afegim l’extracte de vainilla.
  8. A la barreja de la mantega i els ous hi anem afegim la farina en tres vegades i ho anem alternant amb la barreja de cacao i ho batem a velocitat mitja.
  9. Per ultim desfem la xocolata al microones i la afegim a la massa que tenim. Ho remenemt fins que ens quedi tot ben integrat.
  10. Una vegada tot ben barrejat ho posem al forn a 170 º durant 25 ó 30 minuts. Fem la prova del palillo per saber si està cuit.
  11. El traiem del forn i el deixem refredar .
  12. Ho vaig fer en un motlle quadrat , ja que a l’hora de montar-lo ho vaig retallar amb un aro d’aquest de pastisseria. També ho podeu fer en un motllo rodó.

INGREDIENTS MOUSSE:

  • 250 ml. de nata per montar 35%MG
  • 150 gr. de Nutella.
  • 100 ml. de llet
  • 2 clares d’ou.
  • 4 fulles de gelatina

PREPARACIÓ:

  1. primer posarem la gelatina amb aigua freda uns 5 minuts
  2. Montem les claras a punt de neu i les guardem a la nevera.
  3. Montem la nata i també la guardem a la nevera.
  4. En un cassó escalfem la llet i li afegim la nutella; remenant fins que ens quedi ben desfeta. Hi afegim les fulles de gelatina ho remenemt perqué ens quedin ben desfetes i deixem que s’atemperi.
  5. Quan s’hagi refredat hi afegim la nata montada i amb un espatula i amb molt de cura ho remenem fins que ens hagi quedat ben integrada amb la barrega.
  6. Fem el mateix amb les clares montades.
  7. Un cop ben barrejat jo vaig forrar un motlle de pastis una mica més gran de la mida que seria el pastis i el vaig forrar amb paper film , hi vaig tirar la barreja i el vaig deixar a la nevera tota la nit.
  8. Per la decoració vaig fondre xocolata i la vaig estirar sobre paper d’anar al forn i la vaig deixar refredar, llavors vaig tallar-la a tires irregulars. També vaig banyar parcialment amb xocolata unes quantes maduixes.

PER DECORAR:

  • Maduixes
  • xocolata per fondre
  • la lamina de per molts anys es comprada.

Ara anem a muntar el pastis:

  1. Vaig agafar un cèrcol d’acer , el vaig posar sobre el bescuit i el vaig tallar a la mida que hem donava.
  2. Desprès vaig treure la mouse de la nevera i del motlle i també la vaig tallar amb el mateix aro a la mateixa mida.
  3. Com que habia fet la mouse en un motlle de pastissos dels que es desmunten vaig agafar la base i la vaig tombar sobre el bescuit .
  4. Llavors perquè la part de sobre quedés ben bonica amb la serreta de partir pastissos vaig tallar la capa de sobre que es la que tocaba al film
  5. Hi vaig posar les maduixes i les tires de xocolata al voltant i ja tenim el pastis llest.

Recepta extreta de “Quima, les meves receptes”

Origen: PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

Pastís de maduixes amb nata

Ingredients; (per a 12 persones)

De la base:

  • 3 ous
  • el pes dels ous de sucre
  • la meitat del pes dels ous de farina (i un poc més per empolvorar el motlle)
  • 1/2 tassó de suc de taronja
  • mantega per untar el motlle

De la nata:

  • 750 g de nata per muntar
  • 100 g de sucre
  • 3 fulls de gelatina neutra
  • 1/2 tassó de llet

Altres:

  • 600 g de maduixes (300 per farcir el pastís i 300 per decorar-lo)

Preparació:

  1. Primer de tot preparau la base del pastís. Untau un motlle rodó (millor desmuntable) d’entre 20 i 25 cm de diàmetre amb mantega. Empolvorau-lo amb farina.
  2. Guardau-lo a la gelera.
  3. Pesau els ous amb la closca i calculau les quantitats de farina i de sucre que necessitareu.
  4. Enceneu el forn a 170º.
  5. Separau els blancs dels vermells. Pujau els blancs. En tenir ja una certa consistència afegiu-hi la meitat del sucre en dues vegades i continuau pujant-los fins que siguin ben ferms.
  6. Pujau ara els vermells amb la resta del sucre fins que blanquegin i llavors incorporau-hi el suc de taronja . Ara afegiu la farina a la preparació anterior a través d’un colador fi i mesclau-ho tot. Incorporau-hi els blancs pujats i mesclau-ho tot amb una cullera o espàtula de fusta, amb moviments suaus de dalt a baix que permetin l’entrada d’aire.
  7. Abocau la preparació dins el motlle i allisau la superfície amb una espàtula. Enfornau-lo i coeu la base del pastís durant uns 30-35 minuts (punxau-la per comprovar que és ben cuita). En ser cuita deixau-la refredar completament a temperatura ambient. Desemmotllau el pastís.
  8. Netejau i eixugau el motlle, perquè el tornareu a fer servir més tard. Netejau i eixugau les barnilles de la batedora i posau-les dins el recipient on muntareu la nata (ha de ser prou gran; pensau que la nata en muntar-la augmenta molt de volum). Guardau el recipient a la part de dalt de la gelera. Així, la nata i els ormejos estaran a la mateixa temperatura i això us facilitarà la tasca de muntar-la.
  9. Mentrestant, rentau la meitat de les maduixes, eliminau-ne els capolls i deixau-les degotar dins un colador. En haver degotat una estona, tallau-les en trossos regulars.
  10. Tallau els fulls de gelatina a trossets amb unes tisores i posau-los en remull dins un recipient amb aigua freda. Al cap de 5-10 minuts escalfau la llet, espremeu bé amb les mans la gelatina i dissoleu-la en la llet calenta. Remenau bé per assegurar-vos que s’ha dissolt completament. Deixau refredar aquesta preparació.
  11. Agafau el recipient que guardàveu a la gelera i abocau-hi la nata. Posau-hi dues gotetes de suc de llimona o un pessic de sal. Començau a muntar la nata. En tenir una certa consistència afegiu-hi el sucre per tandes. Quan estigui ben ferma, afegiu-hi la llet amb la gelatina dissolta a través d’un colador fi. Remenau bé perquè es distribueixi uniformement, ajudant-vos d’una espàtula o d’una cullera de fusta, amb moviments suaus de dalt a baix.
  12. Ara, posau 1/3 part de la nata (que emprareu per decorar la superfície del pastís) dins un recipient més petit i guardau-lo a la gelera.
  13. Dividiu la base del pastís en dos discos de la mateixa mida. Folrau la base del motlle que heu fet servir per coure la base amb paper sulfuritzat. Col·locau-hi un dels discos. Ara, distribuïu-hi la meitat de la nata del recipient gros. Allisau-la amb una espàtula i col·locau-hi els trossets de maduixa ben repartits. Abocau-hi damunt l’altra meitat de la nata i allisau la superfície. Col·locau l’altre disc damunt i premeu un poc amb els dits a fi que no quedin espais buits. Guardau el motlle a la gelera durant 5 hores (o tota la nit).
  14. Passat el temps de repòs, la nata ja haurà pres consistència. És el moment de desemmotllar el pastís dins el recipient on el vulgueu servir. Despreneu-ne el paper sulfuritzat i, ajudant-vos d’una màniga pastissera, decorau la superfície amb la nata del recipient petit i les maduixes que havíeu reservat per a la decoració.

Recepta extreta de “Bojos per la cuina”

Origen: Pastís de maduixes amb nata

PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

INGREDIENTS:

BESCUIT:

  • 100 gr. de mantega
  • 30 gr. de Cacao en pols
  • 120 ml. d’aigua.
  • 80 ml. de llet
  • 140 gr. de farina
  • 150 gr. de sucre
  • 1 cullaradeta de bicarbonat
  • 1 Pessic de Sal.
  • 2 ous .
  • 50 gr. de xocolata negra ( jo 70 % de cacau)
  • 1 cullaradeta d’estracte de vainilla

PER DECORAR:

  • Maduixes
  • xocolata per fondre

INGREDIENTS MOUSSE:

  • 250 ml. de nata per montar 35%MG
  • 150 gr. de Nutella.
  • 100 ml. de llet
  • 2 clares d’ou.
  • 4 fulles de gelatina

PREPARACIÓ:

BESCUIT:

  1. Jo el vaig fer el dia abans a la tarda
  2. En un cassó hi posem l’aigua i quan bulli hi posem el cacau en pols Hi ho remenem fins que ens quedi ben desfet.
  3. Tamissem la farina amb la sal i el bicarbonat.
  4. Batem la mantega fins que ens quedi ben suau i esponjosa.
  5. Hi afegim el sucre i ho batem 5 minuts més.
  6. Després hi afegim els ous d’un a un. No hi tirem l’altre fins que elprimer estigui ben integrat a la massa.
  7. Despres hi afegim l’extracte de vainilla.
  8. A la barreja de la mantega i els ous hi anem afegim la farina en tres vegades i ho anem alternant amb la barreja de cacao i ho batem a velocitat mitja.
  9. Per ultim desfem la xocolata al microones i la afegim a la massa que tenim. Ho remenemt fins que ens quedi tot ben integrat.
  10. Una vegada tot ben barrejat ho posem al forn a 170 º durant 25 ó 30 minuts. Fem la prova del palillo per saber si està cuit.
  11. El traiem del forn i el deixem refredar .
  12. Ho vaig fer en un motlle quadrat , ja que a l’hora de montar-lo ho vaig retallar amb un aro d’aquest de pastisseria. També ho podeu fer en un motllo rodó.

MOUSSE:

  1. primer posarem la gelatina amb aigua freda uns 5 minuts
  2. Montem les claras a punt de neu i les guardem a la nevera.
  3. Montem la nata i també la guardem a la nevera.
  4. En un cassó escalfem la llet i li afegim la nutella; remenant fins que ens quedi ben desfeta.
  5. Hi afegim les fulles de gelatina ho remenemt perqué ens quedin ben desfetes i deixem que s’atemperi.
  6. Quan s’hagi refredat hi afegim la nata montada i amb un espatula i amb molt de cura ho remenem fins que ens hagi quedat ben integrada amb la barrega.
  7. Fem el mateix amb les clares montades.
  8. Un cop ben barrejat jo vaig forrar un motlle de pastis una mica més gran de la mida que seria el pastis i el vaig forrar amb paper film , hi vaig tirar la barreja i el vaig deixar a la nevera tota la nit.
  9. Per la decoració vaig fondre xocolata i la vaig estirar sobre paper d’anar al forn i la vaig deixar refredar, llavors vaig tallar-la a tires irregulars. També vaig banyar parcialment amb xocolata unes quantes maduixes.

Ara anem a muntar el pastis:

  1. Vaig agafar un aro d’acer , el vaig posar sobre el bescuit i el vaig tallar a la mida que hem donava.
  2. Desprès vaig treure la mouse de la nevera i del motlle i també la vaig tallar amb el mateix aro a la mateixa mida. Com que habia fet la mouse en un motlle de pastissos dels que es desmunten vai agafar la base i la vaig tombar sobre el bescuit .
  3. Llavors perque la part de sobre quedés ben bonica amb la serreta de partir pastisso vaig tallar la capa de sobre que ea la que tocaba al film
  4. Hi vaig posar les maduixes i les tires de xocolata al voltant i ja tenim el pastis llest.

Recepta extreta de “Quima, les meves receptes”

Origen: PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

GOTET DE PANNA COTTA AMB COULIS DE MADUIXA

Ingredients:

  • -200cc de nata líquida
  • -200 cc de llet
  • -3 fulles de gelatina
  • -100 gr. de sucre
  • -½ kg. de maduixes
  • -el suc de mitja llimona
  • -50 cc. d’aigua.
  • -coco ratllat

Elaboració:

  1. Per a la panna cotta.- Poseu les fulles de gelatina en remull amb una mica d’aigua. En un cassó poseu-hi la nata líquida, la llet i la meitat del sucre i porteu-ho fins l’ebullició. Retireu del foc, i incorporeu-hi la gelatina.
  2. Per al coulis de maduixes. Deixeu marinant les maduixes tallades a bocins amb el suc de llimona durant un parell d’hores. Prepareu un almívar amb l’aigua i la resta del sucre a foc suau, durant uns dos o tres minuts. Retireu-ho del foc i afegiu-hi les maduixes marinades amb el suc de llimona. Tritureu-ho, si voleu que quedi més fi, podeu colar-ho. Reserveu-ho
  3. Torreu en una paella, remenant tota l’estona, un parell de culleradetes de coco ratllat fins que es dauri. Reserveu-ho

Muntatge:

  • Ompliu els gotets amb la panacotta y deixeu-ho refredar fins que qualli. Feu la segona capa amb el coulis de maduixa, empolsineu-ho amb el coco torrat … i gaudiu-ho de gust.

Recepta extreta de “Les receptes de St. Hilari”

Origen: GOTET DE PANNA COTTA AMB COULIS DE MADUIXA

GOTET DE FRUITA I MATÓ

Ingredients: (per uns 4 gotets)

  • -1 kiwi
  • -100 gr. de mató
  • -1 cull. de mel
  • -1 taronja
  • – un grapat de maduixes

Elaboració:

  1. Peleu i tritureu el kiwi fins que uns quedi un puré.
  2. Aboqueu-ho en els gotets fent la primera capa
  3. Tritureu el mató amb la mel i un rajolí del suc de taronja.
  4. Aboqueu-ho en els gotets fent la segona capa
  5. Talleu les maduixes en bocins i barregeu-los amb la resta del suc de taronja .
  6. Aboqueu-ho en els gotets i acabar d’omplir-los … i gaudiu-ho de gust.

Recepta extreta de “Les receptes de St. Hilari”

Origen: GOTET DE FRUITA I MATÓ

VEGAN CAKE DE XOCOLATA I FESTUCS

Ingredients:

Per a les peres caramel·litzades:

  • 250 grams de peres
  • 40 grams de sucre integral de canya

Per al pastís:

  • 50 grams de festucs
  • 100 grams de xocolata (70% cacau) / 1 poma gran triturada
  • 2 plàtans madurs / 1 plàtan i 10-12 dauets de maduixa, cirera o gerds
  • 275 grams de farina integral / i 2 cullerades de flocs de civada
  • 25 grams de farina de blat (maizena)
  • 200 grams de sucre integral de canya
  • 10 grams de llevat químic
  • 1 culleradeta de bicarbonat
  • 200 grams de beguda de soja de xocolata / beguda de civada
  • 150 grams d’oli de girasol
  • Un polsIM de sal / i una culleradeta de canyella mòlta

Cobertura:

  • 100 grams de xocolata negra / xocolata blanca
  • 50 grams de mantega vegetal

Preparació:

  1. Preescalfeu el forn a 170 graus. Peleu les peres, talleu-les a dauets petits i coeu-les amb el sucre durant 15 minuts aproximadament i reserveu. Trossegeu els festucs i reserveu-los també.
  2. Peleu i tritureu els plàtans, afegiu- l’oli, la beguda de soja, les farines, el sucre, el llevat, el bicarbonat, la sal, part dels festucs (reserveu-ne uns quants per decorar) i la xocolata fosa.
  3. Barregeu-ho tot bé fins que aconseguiu una massa homogènia. Finalment afegiu les peres caramel·litzades i barregeu. Aboqueu la massa en un motlle (20 cm de diàmetre aproximadament) i coeu al forn a 170º durant 1 hora. Passat aquest temps desemmotlleu, deixeu que es refredi i prepareu la cobertura barrejant la xocolata fosa amb la mantega.
  4. Cobriu el pastís i decoreu amb els festucs que havíeu reservat.

Recepta extreta de “A la Cuina”

Origen: VEGAN CAKE DE XOCOLATA I FESTUCS

Pasta fullada amb fruites i crema

Ingredients:

  • 1 base de pasta fullada
  • 1/2 litre de llet
  • 1 branqueta de canyella
  • la pell de 1/2 llimona
  • 120 g de sucre
  • 4 rovells d’ou
  • 50g de Maizena
  • 2 kiwis
  • 3 mandarines
  • 4 maduixes

Per l’almivar:

  • un rajolí d’aigua
  • 4 cullerades de sucre
  • un rajolí de suc de llimona
  • gelatina de cua de peix (2 cues)

Preparació:

  1. Temps estimat: 1 hora
  2. Primer de tot comencem a preparar la crema pastissera: posem la llet en un cossi amb les pells de llimona i la branqueta de canyella i ho posem al foc fins que bulli. Quan arrenqui el bull, retirem el cossi, colem la llet per treure’n les pells de llimona i la canyella, i ho deixem infusionar durant uns 10 minuts amb la tapa posada.
  3. Mentrestant, mesclem en un bol els rovells d’ou i el sucre fins que ens quedi una pasta homogènia i cremosa.
  4. Seguidament, dissolem la Maizena amb una mica de llet tèbia, fins que no quedi cap grumoll.
  5. Tornem a posar el cossi al foc i, quan estigui a punt d’arrencar el bull, hi afegim primer la Maizena. Abaixem una mica el foc i anem remenant, sense parar, fins que comenci a espessir una mica.
  6. Aleshores hi afegim els rovells amb el sucre i seguim remenant sense parar, fins que hagi acabat d’espessir.
  7. Retirem la crema del foc, la posem en un bol i la tapem amb un tros de film transparent que ha de tocar directament la crema per tal que no faci crosta. Deixem que refredi.
  8. A continuació, despleguem la base de pasta fullada, la tallem per donar-li forma quadrada i amb els trossos sobrants fem tires d’1’5 cm que posarem al voltant de la base, com si fos un marc. Perquè les tires s’enganxin millor a la base podeu fer servir una miqueta d’aigua.
  9. Punxem la base amb una forquilla perquè no pugi massa, i l’introduïm al forn prèviament escalfat a 210º. La cocció depèn molt del forn i de la massa que feu servir, així que és millor anar controlant i treure la pasta fullada quan comenci a estar dauradeta. Per tal que els contorns quedin més daurats i brillants els podeu pintar amb una mica de rovell d’ou. Jo aquesta vegada no ho he fet i també ha quedat força bé.
  10. Si la part del centre de la base s’ha inflat una mica –sempre passa encara que la punxis- premeu amb cura amb la mà plana i llestos. Tot seguit, farciu la màniga pastissera amb la crema i ompliu la base de pasta fullada.
  11. El darrer pas serà cobrir la crema amb les fruites tallades a làmines finetes.
  12. Per acabar, preparem un almívar amb 4 cullerades de sucre, un rajolí d’aigua, un rajolí de suc de llimona i 2 cues de peix de gelatina.
  13. Finalment, reguem les fruites amb l’almívar amb ajuda d’una cullera. Deixem que es refredi i ho posem a la nevera fins que sigui l’hora de menjar.

Recepta extreta de “La Taula d’en Bernat”

Origen: Pasta fullada amb fruites i crema

MADUIXES AMB FORMATGE FRESC

INGREDIENTS:

  • 1/2 k de maduixes
  • 400 gr. de formatge Quark
  • 150 grs. de nata muntada.
  • sucre llustre.
  • suc de llimona ( per la salsa de maduixa)

PREPARACIÓ:

  1. Tallem les maduixes ( en reservem 5 o 6 per fer la salsa de maduixes).
  2. Posem el formatge en un bol i hi afegim sucre ( ho tastem i n’ hi posem al gust), barregem amb la nata muntada.
  3. Afegim les maduixes i remenem.
  4. Ho posem en copes per servir-ho.
  5. Fem la salsa de maduixes:
  6. Triturem les maduixes reservades , amb suc de llimona ( mitja), una mica d’ aigua i sucre llustre.
  7. Posem la salsa al damunt de la preparació anterior.

Recepta extreta de “M’agrada Cuinar”

Origen: MADUIXES AMB FORMATGE FRESC

25a Fira de la Maduixa – Sant Cebrià de Vallalta

Dia 26 d’abril del 2026 Sant Cebrià de Vallalta (Maresme)

Un any més, en la que serà la 21a edició, l’Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta organitza una nova edició de la Fira de la Maduixa amb un bon grapat d’activitats. Hi haurà venda de maduixes a càrrec dels productors locals, venda de productes artesans, els Jocs Gegants i un taller de cuina pels més petits, batucada de la Txacum, castells a càrrec de la colla castellera Els Maduixots, degustació d’una coca de maduixa gegant i molt més!

MÉS INFORMACIÓ A:  https://www.stcebria.cat/

I A: https://www.stcebria.cat/actualitat/agenda/24a-edicio-de-la-fira-de-la-maduixa.html

PA DE PESSIC DE MADUIXES

INGREDIENTS:

  • 3 ous
  • 1 iogurt natural
  • 1 sobre de llevat en pols.
  • 250 gr. de farina.
  • 150 gr. de sucre
  • 1/2 vas d’ oli
  • 200 gr de maduixes
  • mantega

PREPARACIÓ:

  1. Separem els rovells de les clares d’ ou. ( reservem les clares)
  2. Barregem els rovells amb el sucre fins que quedin blaquinosos. Afegim el iogurt i la farina tamissada ( jo ho faig amb un colador) i barrejada amb el llevat.
  3. Barregem.
  4. Afegim l’oli i tornem a barrejar.
  5. Ara hem de batre les clares a punt de neu i afegir-les amb compte a la pasta.
  6. Tallem les maduixes a dauets i les arrebossem amb una mica de farina. Les incorporem a la pasta.
  7. Untem un motllo allargat amb mantega i l’ espolsem de farina. Hi aboquem la pasta.
  8. El deixem coure uns 30 minuts a 200 graus. (punxar-lo amb un escuradents per saber si és cuit)
  9. El deixem atemperar i el desmotllem. :

Recepta extreta de “M’agrada Cuinar”

Origen: PA DE PESSIC DE MADUIXES