Arxiu d'etiquetes: CACAU

PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

INGREDIENTS BESCUIT:

100 gr. de mantega
30 gr. de Cacau en pols
120 ml. d’aigua.
80 ml. de llet
140 gr. de farina
150 gr. de sucre
1 cullaradeta de bicarbonat
1 polsim de Sal.
2 ous .
50 gr. de xocolata negra ( jo 70 % de cacau)
1 cullaradeta d’estracte de vainilla

PREPARACIÓ:

  1. Jo el vaig fer el dia abans a la tarda
  2. En un cassó hi posem l’aigua i quan bulli hi posem el cacau en pols Hi ho remenem fins que ens quedi ben desfet.
  3. Tamissem la farina amb la sal i el bicarbonat.
  4. Batem la mantega fins que ens quedi ben suau i esponjosa.
  5. Hi afegim el sucre i ho batem 5 minuts més.
  6. Després hi afegim els ous d’un a un. No hi tirem l’altre fins que elprimer estigui ben integrat a la massa.
  7. Despres hi afegim l’extracte de vainilla.
  8. A la barreja de la mantega i els ous hi anem afegim la farina en tres vegades i ho anem alternant amb la barreja de cacao i ho batem a velocitat mitja.
  9. Per ultim desfem la xocolata al microones i la afegim a la massa que tenim. Ho remenemt fins que ens quedi tot ben integrat.
  10. Una vegada tot ben barrejat ho posem al forn a 170 º durant 25 ó 30 minuts. Fem la prova del palillo per saber si està cuit.
  11. El traiem del forn i el deixem refredar .
  12. Ho vaig fer en un motlle quadrat , ja que a l’hora de montar-lo ho vaig retallar amb un aro d’aquest de pastisseria. També ho podeu fer en un motllo rodó.

INGREDIENTS MOUSSE:

  • 250 ml. de nata per montar 35%MG
  • 150 gr. de Nutella.
  • 100 ml. de llet
  • 2 clares d’ou.
  • 4 fulles de gelatina

PREPARACIÓ:

  1. primer posarem la gelatina amb aigua freda uns 5 minuts
  2. Montem les claras a punt de neu i les guardem a la nevera.
  3. Montem la nata i també la guardem a la nevera.
  4. En un cassó escalfem la llet i li afegim la nutella; remenant fins que ens quedi ben desfeta. Hi afegim les fulles de gelatina ho remenemt perqué ens quedin ben desfetes i deixem que s’atemperi.
  5. Quan s’hagi refredat hi afegim la nata montada i amb un espatula i amb molt de cura ho remenem fins que ens hagi quedat ben integrada amb la barrega.
  6. Fem el mateix amb les clares montades.
  7. Un cop ben barrejat jo vaig forrar un motlle de pastis una mica més gran de la mida que seria el pastis i el vaig forrar amb paper film , hi vaig tirar la barreja i el vaig deixar a la nevera tota la nit.
  8. Per la decoració vaig fondre xocolata i la vaig estirar sobre paper d’anar al forn i la vaig deixar refredar, llavors vaig tallar-la a tires irregulars. També vaig banyar parcialment amb xocolata unes quantes maduixes.

PER DECORAR:

  • Maduixes
  • xocolata per fondre
  • la lamina de per molts anys es comprada.

Ara anem a muntar el pastis:

  1. Vaig agafar un cèrcol d’acer , el vaig posar sobre el bescuit i el vaig tallar a la mida que hem donava.
  2. Desprès vaig treure la mouse de la nevera i del motlle i també la vaig tallar amb el mateix aro a la mateixa mida.
  3. Com que habia fet la mouse en un motlle de pastissos dels que es desmunten vaig agafar la base i la vaig tombar sobre el bescuit .
  4. Llavors perquè la part de sobre quedés ben bonica amb la serreta de partir pastissos vaig tallar la capa de sobre que es la que tocaba al film
  5. Hi vaig posar les maduixes i les tires de xocolata al voltant i ja tenim el pastis llest.

Recepta extreta de “Quima, les meves receptes”

Origen: PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

INGREDIENTS:

BESCUIT:

  • 100 gr. de mantega
  • 30 gr. de Cacao en pols
  • 120 ml. d’aigua.
  • 80 ml. de llet
  • 140 gr. de farina
  • 150 gr. de sucre
  • 1 cullaradeta de bicarbonat
  • 1 Pessic de Sal.
  • 2 ous .
  • 50 gr. de xocolata negra ( jo 70 % de cacau)
  • 1 cullaradeta d’estracte de vainilla

PER DECORAR:

  • Maduixes
  • xocolata per fondre

INGREDIENTS MOUSSE:

  • 250 ml. de nata per montar 35%MG
  • 150 gr. de Nutella.
  • 100 ml. de llet
  • 2 clares d’ou.
  • 4 fulles de gelatina

PREPARACIÓ:

BESCUIT:

  1. Jo el vaig fer el dia abans a la tarda
  2. En un cassó hi posem l’aigua i quan bulli hi posem el cacau en pols Hi ho remenem fins que ens quedi ben desfet.
  3. Tamissem la farina amb la sal i el bicarbonat.
  4. Batem la mantega fins que ens quedi ben suau i esponjosa.
  5. Hi afegim el sucre i ho batem 5 minuts més.
  6. Després hi afegim els ous d’un a un. No hi tirem l’altre fins que elprimer estigui ben integrat a la massa.
  7. Despres hi afegim l’extracte de vainilla.
  8. A la barreja de la mantega i els ous hi anem afegim la farina en tres vegades i ho anem alternant amb la barreja de cacao i ho batem a velocitat mitja.
  9. Per ultim desfem la xocolata al microones i la afegim a la massa que tenim. Ho remenemt fins que ens quedi tot ben integrat.
  10. Una vegada tot ben barrejat ho posem al forn a 170 º durant 25 ó 30 minuts. Fem la prova del palillo per saber si està cuit.
  11. El traiem del forn i el deixem refredar .
  12. Ho vaig fer en un motlle quadrat , ja que a l’hora de montar-lo ho vaig retallar amb un aro d’aquest de pastisseria. També ho podeu fer en un motllo rodó.

MOUSSE:

  1. primer posarem la gelatina amb aigua freda uns 5 minuts
  2. Montem les claras a punt de neu i les guardem a la nevera.
  3. Montem la nata i també la guardem a la nevera.
  4. En un cassó escalfem la llet i li afegim la nutella; remenant fins que ens quedi ben desfeta.
  5. Hi afegim les fulles de gelatina ho remenemt perqué ens quedin ben desfetes i deixem que s’atemperi.
  6. Quan s’hagi refredat hi afegim la nata montada i amb un espatula i amb molt de cura ho remenem fins que ens hagi quedat ben integrada amb la barrega.
  7. Fem el mateix amb les clares montades.
  8. Un cop ben barrejat jo vaig forrar un motlle de pastis una mica més gran de la mida que seria el pastis i el vaig forrar amb paper film , hi vaig tirar la barreja i el vaig deixar a la nevera tota la nit.
  9. Per la decoració vaig fondre xocolata i la vaig estirar sobre paper d’anar al forn i la vaig deixar refredar, llavors vaig tallar-la a tires irregulars. També vaig banyar parcialment amb xocolata unes quantes maduixes.

Ara anem a muntar el pastis:

  1. Vaig agafar un aro d’acer , el vaig posar sobre el bescuit i el vaig tallar a la mida que hem donava.
  2. Desprès vaig treure la mouse de la nevera i del motlle i també la vaig tallar amb el mateix aro a la mateixa mida. Com que habia fet la mouse en un motlle de pastissos dels que es desmunten vai agafar la base i la vaig tombar sobre el bescuit .
  3. Llavors perque la part de sobre quedés ben bonica amb la serreta de partir pastisso vaig tallar la capa de sobre que ea la que tocaba al film
  4. Hi vaig posar les maduixes i les tires de xocolata al voltant i ja tenim el pastis llest.

Recepta extreta de “Quima, les meves receptes”

Origen: PASTIS MOUSE DE XOCOLATA

GELAT DE XOCOLATA

Ingredients:

  • 1/2 litro de Nata
  • 150 grams sucre glass
  • 4 ous
  • 3 cullerades soperas de Cacao pur Valor
  • 1 cullaradeta de sucre vainillat
  • Chips dexocolata i 1 raig de ron

Preparació:

  1. Amb les varilles electriques barregem els ous, el sucre i la vainilla, fins que hagi doblat el volum.
  2. Despres montem la nata.
  3. Amb molt de compte anem barrejan la nata montada amb la barreja d’ous i sucre.
  4. Quan està ben barrejat hi afegim el cacao en pols, els xips de xocolata I el ron.
  5. Ho posem en un motllo folrat amb paper film i al congelador unes 8 hores.

Recepta extreta de “Quima, les meves receptes”

Origen: GELAT DE XOCOLATA

GUINNESS STOUT CHOCOLATE BUNDT CAKE

INGREDIENTS:

  • 260 ml cervesa negra Guinness stout
  • 250 g mantega
  • 75 g cacau en pols (vaig utilitzar el cacau pur de la marca “Valor”)
  • 400 g sucre
  • 140 ml. de nata per a cuinar (a la recepta original duu “Sour Cream” (crema agra) Sour Cream: Si no trobes Sour Cream, pots substituir-la per un iogurt cremós o Crème Fraîche, o també pots posar una mica de nata per muntar amb 1 cdta de suc llimó, com vaig fer jo)
  • 2 ous
  • 1 cdta de vainilla en pols
  • 1 / 2 cdta de sal
  • 250 g. farina per a rebosteria
  • 2’5 cdtes. de bicarbonat

Per a la cobertura:

  • 60 ml de nata
  • 20 g de mantega
  • 125 g de xocolate “Valor” de cobertura

Per a greixar el motlle:

  • 50 g de mantega fosa
  • 50 g de farina
  • 50 g de cacau en pols

PREPARACIÓ:

  1. Posem en un got els 140 ml de nata per a cuinar amb una culleradeta de suc de llimó i ho mesclem. Ho reservem.
  2. Posem en una cassoleta la cervesa a escalfar a foc mig, sense que arribe a bullir. Quan estiga calenta, hi afegim la mantega tallada a trossos i ho anem movent fins que la mantega es fonga completament, ho retirem del foc i ho reservem.
  3. En un bol posem el cacau, el sucre, la farina i el bicarbonat i ho barregem fins que queden ben lligats tots els ingredients i d’un color uniforme.
  4. En un altre bol, posem la mescla de nata i suc de llimó, els ous i la vainilla en pols i ho barregem, amb un batedor manual, fins que ens quede una barreja uniforme, a continuació afegim el contingut de l’olla, la cervesa amb la mantega, i ho barregem novament fins a integrar bé ambdues barreges.
  5. Una vegada tenim la barreja líquida acabada, la hi anem incorporant als ingredients secs i amb un batedor de varetes ho barregem enèrgicament fins aconseguir una massa uniforme i sense grumolls, quedarà bastant líquida, però no us espanteu, és així. Després, solidifica i mostra una textura sucosa i humida magnifica.
  6. Fonem la mantega i amb l’ajuda d’un pinzell de cuina “pintem” el motlle per tots els racons.
  7. En una tasseta, mesclem la farina amb el cacau en pols (així ens evitem que, en desemmotllar el dolç ens hi apareguen taquetes blanques). Amb l’ajuda d’un colador fi, empolvorem bé el motlle per tota la superfície interior.
  8. Passem la massa al motlle ben greixat i empolvorat i l’introduïm al forn, prèviament escalfat a 180º C, durant 1 hora aproximadament o fins que el punxem i veiem que ix net.
  9. Un cop transcorregut el temps, el traiem i el deixem refredar en el motlle durant uns 15 minuts, després ho desmotllem i ho deixem refredar sobre una reixeta.
  10. Ara preparem la cobertura: posem en una cassoleta la nata, la mantega i el xocolate i l’anem desfent a foc lent sense que se’ns creme.
  11. En estar tot mesclat de manera homogènia, l’anem abocant per damunt del bescuit i deixem que s’acabe de refredar sobre la reixeta.
  12. Quan ha pasat un temps, el col·loquem sobre un plat i ja està.

Recepta extreta de “A la Taula i al Llit…”

Origen: GUINNESS STOUT CHOCOLATE BUNDT CAKE

Pastís de xocolata sense farina

Ingredients:

  • 6 ous (clares i rovells separats)
  • 50gr de mantega
  • 70gr de xocolata fondant
  • 100gr de sucre llustre
  • 1 cullerada d’extracte de vainilla
  • 1 pessic de sal
  • Cacau en pols per decorar

Preparació:

  1. En una cassoleta escalfem la xocolata i la mantega. Deixem que es derreteixin, però compte que no es cremin. Les treim del foc i deixem que refredin. En un bol gran, barregem els rovells d’ou amb la xocolata i la mantega foses, el sucre i l’extracte de vainilla.
  2. A part, batem les clares d’ou amb un pessic de sal fins que estiguin a punt de neu. Les incorporem en tres vegades a la barreja de xocolata fent moviments circulars de baix cap a dalt. Això és important perquè si barregem amb força desapareixeran les bombolles i el pastís no quedarà pujat.
  3. Ara, untem amb una mica de mantega un motlle apte per a forn i enfornem a 180ª durant uns 20-30 minuts aproximadament. Vosaltres sou els únics coneixedors del voster forn, així que us heu d’entendre amb ell i calcular el temps de cocció. Sempre podeu recórrer també al truc de l’escuradents. Intenteu no obrir el forn durant la cocció. I no us espanteu si veieu que puja i puja… Ja baixarà en treure’l.
  4. Un cop cuit, el treim del forn i el deixem refredar uns 10 minuts abans de desemotllar-lo. Compte, si se us ha enganxat pels laterals, passeu-hi un escuradents i intenteu que quedi completament separat del motlle.
  5. Per finalitzar, empolvorem amb una mica de cacau en pols i llestos!

Recepta extreta de “Xocolata Desfeta”

Origen: Pastís de xocolata sense farina

MOUSSE DE LLIMONA

Ingredients:

  • -1 llimona
  • -3 clares d’ou
  • -60 gr. de sucre
  • -1 cullerada de sucre de llustre
  • -40 gr. de Maizena
  • -2 gots de llet
  • -Cacau pols

Preparació:

  1. Renteu la llimona i amb la pell feu unes tiretes (sense lo blanc).
  2. En un cassó poseu-hi un got d’aigua i coeu-hi les tiretes de pell de llimona durant uns parell de minuts.
  3. Escorreu-les i reserveu-les per la guarnició
  4. Munteu les clares a punt de neu, afegiu-hi el sucre de llustre i reserveu-ho a la nevera.
  5. Amb un altre cassó, barregeu-hi la maizena, el sucre i la llet i bateu-ho durant uns minuts fins que espesseixi.
  6. Després d’uns 2 o 3 minuts afegiu-hi el suc de la llimona espremut i una mica de l’aigua aromatitzada amb la pell de llimona.
  7. Finalment afegiu-hi les clares a punt de neu tot remenant el conjunt de forma envolvent i suau.

Muntatge:

  • Aboqueu-ho en els gots i guardeu-los en fred.
  • En el moment de servir empolsineu-ho amb el cacau en pols, decoreu-ho amb les tiretes de pell de llimona.
  • I gaudiu-ho de gust.

Recepta extreta de “Les receptes de St. Hilari”

Origen: MOUSSE DE LLIMONA

Pastís de formatge i xocolata

Ingredients:

Per a la base de pa de pessic:

  • – 2 ous
  • – 40 g de farina
  • – 40 g de sucre
  • – 25 g de cacau en pols sense sucre

Per al farcit:

  • – 200 g de xocolata de postres
  • – 325 g de formatge Mascarpone
  • – 300 ml de nata líquida
  • – 300 ml de llet sencera
  • – 75 g de sucre
  • – 2 sobres de quallada Royal

Preparació:

  1. Preparació de la base:Es baten els ous amb el sucre fins que quedi una mescla espumosa i blanquinosa. S’afegeix la farina tamisada i el cacau en pols. I es barreja amb compte per tal de no desmuntar els ous.
  2. S’aboca la massa dins un motlle desmuntable de 23 cm de diàmetre (si és de silicona, millor), i es reparteix uniformement. Es cou al forn, prèviament escalfat, durant 10 min a 180ºC.
  3. Preparació del farcit:En un recipient, es dissolen els dos sobres de quallada en pols amb una mica de llet.
  4. Batre el formatge per tal que tingui una textura més líquida.
  5. En un cassó, s’escalfa la llet (excepte la petita quantitat que hem utilitzat per dissoldre la quallada), la nata líquida i el sucre. A continuació, s’hi afegeix la xocolata a trossos i es remena fins que es desfaci.
  6. Llavors, s’hi afegeix el formatge. Es barreja bé fins que quedi una barreja homogènia sense grumolls.
  7. S’hi afegeix la quallada dissolta amb la llet i es fa bullir durant 3 minuts sense deixar de remenar.
  8. Finalment, s’aboca sobre la base de pa de pessic i es deixa refredar. Quan estigui a temperatura ambient, es reserva a la nevera fins al moment de servir.
  9. Es pot decorar amb un polsim de cacau en pols.

Recepta extreta de “Delícies del Rebost”

Origen: Pastís de formatge i xocolata

PASTÍS DE BOMBÓ FERRERO ROCHER

INGREDIENTS:

  • 14 bombons “Ferrero Rocher”
  • 500 ml de nata per a cuinar (35% matèria greixosa)
  • 3 cullerades soperes ben plenes de cacau en pols “Valor”
  • 1 sobre per a fer 4 flams de “Flam Royal”
  • 1 base de bescuit feta (pa de pessic)
  • 2 bombons “Ferrero Rocher” per a decorar

PREPARACIÓ:

  1. Triturem els bombons fins a fer-ne una pasta. Posem en un pitxer alt la nata, el cacau en pols, els bombons triturats i el contingut del sobre de flam. Mesclem tot amb la batedora fins que quede una massa homogènia. En estar tot ben mesclat, ho posem en una cassola al foc i ho anem mesclant amb un cullerot de fusta. Al principi està molt espès, però, en anar agafant temperatura, es torna ben líquid. Hem d’anar amb compte que no se’ns enganxe al cul de la cassola.
  2. En un motlle desmuntable d’uns 20 cm, col·loquem la planxa de bescuit. De seguida li aboquem per damunt la barreja calenta. Deixem damunt del banc de la cuina que es refrede i, llavors, posem el pastís a la nevera durant unes hores (el vaig fer per la vesprada i l’en vaig traure pel matí).
  3. En traure’l, el col·loquem en una safata redona ampla. Agafem els dos bombons que havíem reservat i els tallem en parts desiguals i els col·loquem damunt del pastís. El guardem a la nevera fins el moment de servir. És un dolç boníssim, però molt calòric. Podem fer porcions no massa grans per tal que, qui vulga, puga repetir-ne, però que no s’embafe.

Recepta extreta de “A la Taula i al Llit…”

Origen: PASTÍS DE BOMBÓ FERRERO ROCHER

Trufes de xocolata

Ingredients:

  • 300 g de xocolata
  • 210 g de llet condensada
  • 60 g de mantega
  • cacau en pols

Preparació:

  1. En un recipient adient, posem la xocolata en bocins al microones durant 1 o 2 minuts. Anem aturant de tant en tant per remenar la xocolata i vigilar que no es cremi.
  2. Una vegada tota desfeta afegim la mantega i remenem. Tot seguit afegim la llet condensada i deixem que la pasta de xocolata es refredi a la gelera durant unes dues hores.
  3. Fem les bolletes amb l’ajut d’una cullereta de postre i les arrebossem de cacau en pols.
  4. Són molt fàcils de fer i estan boníssimes.

Recepta extreta de “Cuinar sense gluten”

Origen: Trufes de xocolata

RED VELVET CUPCAKES

RED VELVET CUPCAKES

Ingredients:

Per a les magdalenes:

  • 1 ou gran
  • 175 grms. de farina
  • 120 grms. de sucre
  • 2 cullerades de cacau pur
  • 1 culleradeta de bicarbonat sòdic
  • 1 cullerada d’extracte de vainilla
  • 125 ml. d’oli de girasol
  • 2 cullerades de colorant vermell
  • 1/4 de culleradeta de sal
  • 125 ml. de buttermilk ( si no en teniu, afegir una cullerada de suc de llimona a la llet i deixar uns 10 minuts fins que es talli )

Per a la cobertura:

  • 300 grms. de sucre llustre
  • 145 grms. de formatge en crema ( tipus Philadelfia )
  • 70 grms.de mantega pomada
  • 1 culleradeta d’extracte de vainilla

Preparació:

De les magdalenes:

  1. Escalfar el forn a 170º ( dalt i baix )
  2. Preparar les càpsules, les podeu posar dins de flameres d’alumini.
  3. En un bol, tamisar la farina, la sal, el bicarbonat, el cacau i reservar.
  4. Mesclar l’ou amb el sucre, afegirl’oli, el buttermilk,el colorant i l’extracte de vainilla.
  5. Afegir la farina poc a poc, fins que estigui tot ben integrat.
  6. Omplir les càpsules 2/3 parts i coure uns 20 minuts o fins que estiguin cuits.
  7. Deixar refredar damunt d’una reixeta.

De la cobertura:

  1. En un bol, mesclar la mantega pomada amb el formatge en crema i la vainilla.
  2. Afegir poc a poc, el sucre.
  3. Posar una estoneta a la nevera.
  4. Decorar amb una mànega pastissera al vostre gust.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LLEVAT FARINA SUCRE I SAL

Origen: RED VELVET CUPCAKES