Arxius diaris: gener 26, 2014

Adolescènica i trastorns de la conducta alimentària

mentnutricional's avatarmenTnutricional

Els trastorns de conducta alimentària afecten a 11% dels joves catalans. Són un grup de malalties com l’anorèxia, la bulímia i el trastorns per afartament que es caracterítzen per una conducta alterada davant la ingesta d’aliments o l’aparició de comportaments obsessius de control de pes. Els més coneguts els acabem de comentar però també n’hi han com l’ortorèxia, obsessió per l’exercici físic i la vigorèxia, obessió per menjar sa.

Hi ha diversos factors que poden originar l’aparició d’aquests trastorns: genètics, biològics, piscològics, etc. Tant per detectar-ho com per tractar-ho és imprescindible que les persones del voltant, família i amics estiguin pendents dels canvis d’hàbit que puguin aparèixer.

La generalitat de catalunya a creat un espai dins el canalSalut dedicat aquest tipus de trastorns. Hi podeu trobar molta informació i recursos.

Els trastorns de conducta alimentària web

 

View original post