

Ingredients:
- 1 base de pasta fullada
- 200 gr. d’espinacs
- 1 pot de nata líquida
- 1 ceba petita
- Panses i pinyons (50gr.) – opcional
- Un rovell d’ou – opcional
- 100 gr. de formatge mascarpone
- Sal, pebre o nou moscada
PREPARACIÓ:
- Primer fem els espinacs a la crema. També els podem cuinar a la catalana o simplement bullits, a mi m’agraden força amb crema de llet.
- Posem a bullir els espinacs amb una mica de sal fins que estiguin cuits. Si són espinacs frescos els trossegem ben petits. Els colem i els reservem.
- Tallem una ceba petita i la fregim amb una mica d’oli a foc suau durant uns quinze minuts.
- Quan estigui rossa hi afegim els pinyons i les panses (si en hi agraden). Els saltegem una mica i tot seguit hi aboquem els espinacs. Remenem amb una cullera de fusta perquè es reparteixi bé i hi afegim la crema de llet i un polsim de pebre o nou moscada. Rectifiquem de sal, si cal i ho deixem coure uns cinc minuts.
- Deixem que els espinacs es refredin una mica abans de posar-los damunt la pasta fullada perquè sinó amb l’escalfor se’ns pot trencar la massa.
- Escalfem el forn a 200 graus.
- Agafem la pasta fullada i l’estirem. (Jo no la trec del paper de forn amb que va embolicada). La punxem diverses vegades amb una forquilla i la col·loquem sobre la safata del forn.
- Untem la massa generosament amb mascarpone, com si poséssim nocilla i al damunt hi afegim una capa d’espinacs. L’enrotllem com si fos un braç de gitano i segellem les puntes amb una forquilla perquè no s’escapi el farcit.
- Si volem que quedi més bonic pintem amb ou la part de dalt i posem la safata al forn seguint les instruccions de cocció del paquet (a 200 graus durant 15 min o fins que la pasta fullada es vegi cuita i daurada).
- Ho tallem a rodanxes i ho servim, fred o calent.
- Bon profit!