SOPETA DE PEIX AMB BROQUETA DE BUNYOLS DE LLUÇ I GAMBES

Ingredients (4p):

  • 4 gambes
  • 100 gr. de lluç net i polit
  • 4 grans d’all
  • 4 escalunyes
  • 1 tomàquet
  • 1 ou petit
  • 2 c/s de farina
  • 500 ml de brou de peix
  • 1/2 got de conyac
  • oli d’oliva
  • mantega
  • sal i pebre

Elaboració:

  1. Peleu les gambes guardant caps i pells. Trinxeu els cossos juntament amb el lluç. En una paella poseu un rajolí d’oli i sofregiu dues escalunyes i dos grans d’all ben picadets. Afegiu el peix trinxat, salpebreu i sofregiu-ho tot junt. Pose-ho en un bol i deixe-ho refredar a la nevera.
  2. En una cassola poseu un rajolí d’oli i una punta de mantega, sofregiu dues escalunyes i dos dents d’all ben picadets. Afegiu els caps i pells de les gambes i sofregiu aixafant be perquè deixin anar el suc dels caps. Afegir mig got de conyac i flambejar. Afegir el brou de peix i deixar coure uns 10 minuts. Passar per un colador fi.
  3. Afegir l’ou i les dues cullerades de farina al bol on tenim el peix cuit i remeneu-ho be. Amb una cullereta agafar porcions de massa i fregir-les en una paella amb oli calent. Deixar els bunyols sobre paper de cuina perquè deixin l’excés d’oli.
  4. Posar la sopa ben calenta en un bol, punxar dos bunyols a cada brotxeta i posar-la recolzada a sobre del bol.

Recepta extreta de “La Cuina de Cal Pepin”

Origen: SOPETA DE PEIX AMB BROQUETA DE BUNYOLS DE LLUÇ I GAMBES

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.