Arxius diaris: Desembre 10, 2024

CUPCAKES DE HALLOWEEN (THERMOMIX)

Ingredients per uns 20 cupcakes:

  • 170 gr. de sucre
  • 70 gr. de mantega
  • 70 gr. de mantega de cacauet
  • 2 ous grossos
  • 1 cullerada de vainilla líquida
  • 220 gr. de farina de rebosteria
  • 1 ½ cullerades de llevat químic (tipus Royal)
  • 1 polsim de sal
  • 250 gr. de llet
  • 180 gr. de llavors de xocolata

Per la glassa:

  • 200 gr. de sucre
  • 1 clara d’ou
  • 4-5 gotes de suc de llimona

Per la cobertura (frosting):

  • 170 gr. de mantega a daus, a temperatura ambient
  • 310 gr. de sucre glass
  • 55 gr. de cacau pur en pols
  • 110 gr. de nata (mínim 35% de greix)
  • 1 cullerada de vainilla líquida

Per la cobertura fondant dels fantasmes:

  • Pasta fondant de color blanc
  • Filipinos o galetes oreo, o bombons de xocolata (per fer el cos del fantasma)
  • Colorant vermell o retoladors comestibles (per pintar els ulls).

PREPARACIÓ:

  1. Primer farem la base dels cupcakes, és a dir, la magdalena. Escalfem el forn a 180 graus.
  2. En una safata per fer magdalenes hi col·loquem els motlles individuals de paper.
  3. A dins del got hi posem el sucre, la mantega, la mantega de cacauet, els ous i la vainilla líquida i barregem 15 segons / a velocitat 5.
  4. Després afegim la farina, el llevat químic, la sal i la llet i barregem 20 segons / a velocitat 5. Baixem amb l’espàtula els ingredients amb l’espàtula cap al fons del got.
  5. Afegim les llàgrimes de xocolata i barregem 10 segons / a velocitat 5. Aboquem la massa en una màniga pastissera o fem servir una cullera de gelat, per exemple, per omplir els motllos fins a la meitat.
  6. Els posem al forn durant 18-20 minuts. Passat aquesta estona els retirem del forn i els deixem refredar una hora. Fem una segona fornada i mentrestant netegem el got i la tapa per preparar la glassa.
  7. Per fer la glassa posem al got el sucre i polvoritzem 20 segons/ a velocitat 10.
  8. Hi afegim la clara d’ou i el suc de llimona i barregem 10 segons / a velocitat 6.
  9. Posem la glassa en una màniga pastissera o en una bossa de plàstic i reservem.
  10. Després preparem la cobertura. Posem la papallona a les ganivetes, afegim al got la mantega a temperatura ambient i batem 20 segons / a velocitat 3.
  11. Afegim el sucre glass, el cacau en pols, la nata, la vainilla i remenem 3 minuts / a velocitat 4.
  12. Amb una espàtula cobrim la superfície de les magdalenes amb la cobertura. Tallem la punta de la màniga pastissera o la bossa de plàstic que tingui un gruix d’uns 2 mm. i dibuixem una espiral per damunt de la cobertura. Amb un escuradents arrosseguem les línies des del centre cap a l’exterior per dibuixar la teranyina.
  13. Per fer les magdalenes de fantasmes:
  14. Posem el bombó, mitja galeta oreo o mig flilpino en vertical damunt de la magdalena, clavant-lo una mica perquè s’aguanti dret.
  15. Dividim el fondant en boles (tantes com fantasmes vulguem fer) d’uns 10-15 gr. cadascuna i amb un corró les aplanem fins que tinguin un gruix d’1 mm. aprox. No cal que quedin rodons. Col·loquem els cercles damunt dels bombons o les galetes i els donem forma de fantasma. Amb un escuradents pintem els ulls de colorant vermell o dibuixem els ulls amb un retolador de tinta comestible.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ESTOVALLES DE PAPER

Origen: CUPCAKES DE HALLOWEEN (THERMOMIX)

Cigrons estofats amb col kale

Ingredients:

  • 350 gr de cigrons cuits;
  • un manat de col kale;
  • una ceba;
  • 1 tros de gingebre;
  • 400 gr de tomàquet sencer de llauna o triturat;
  • 3 grans d´all;
  • oli de coco;
  • suc de llima;
  • una culleradeta de garam masala;
  • una culleradeta de llavors de fonoll;
  • una culleradeta de comí en pols;
  • dues cullerades de coco ratllat;
  • dues culleradetes de curry en pols;
  • sal;
  • pebre blanc;
  • arròs basmati integral (opcional)

Preparació:

  1. Començarem fent un sofregit de ceba amb l´oli de coco. Jo normalment cuino amb ceba de Figueres, tot i que amb el plats de cuina oriental, hindú, etc, cada vegada estic utlitzant més la ceba vermella o morada. M´agrada el gust que li dona. Aquesta ceba, per cert, poseu-la ben picadeta. Aquest primer pas hauria de durar uns deu minuts.
  2. Afegim els alls i el gingebre picats ben petits i, uns segons més tard, el garam masala, el comí en pols i el curry, també en pols, que tingueu per casa. Si és una mica picant, millor, només per donar-li un puntet que contrastarà molt bé amb el coco. Remenem bé i incorporem-hi les llavors de fonoll, que marcaran decisivament el gust del plat. Aquest toc anisat, dolcet però en cap moment empalagós, és fantàstic en aquest tipus de plats.
  3. Incorporem el tomàquet i deixem que vaig fent a poc a poc uns deu minuts. Jo, ara mateix, no recordo perquè vaig utilitzar tomàquet sencer de llauna. Suposo que no en volia fer pas una salsa, i en aquell moment no tenia a mà tomàquet fresc, que li aniria molt bé, possiblement millor, a aquesta recepta. Per tant apunteu-vos que seria recomanable posar-ne en comptes del de llauna. El triturat potser faria que el tomàquet tingués un protagonisme excessiu.
  4. Passats deu minuts hi tirem els els cigrons i el coco ratllat. Remenem i deixem que faci la xup xup uns deu minuts més. Si veieu que us queda massa espès podeu posar-hi brou de verdures, o llet de coco, però jo m´esperaria al següent pas, ja que la verdura us aportarà aigua.
  5. Moment doncs de posar-hi la col, trinxadeta, i deu minuts més tard ja ho tindrem a punt, tot i que és millor deixar-ho reposar com a mínim deu minuts més. Abans que apagueu el foc serà el moment de valorar si val la pena posar-hi una mica de brou. El tema de la llet de coco variaria massa la textura i la consistència del guisat, millor deixar-ho per a una altra recepta.
  6. Si a casa sou molt arrossaires ho podeu servir acompanyat d´arròs basmati integral, però sense ell també tindreu un magnífic plat únic. Per si ho voleu fer poseu el doble d´aigua que d´arròs i feu-lo a foc lent, una vegada hi hagueu tirat l´arròs, tapat, fins que s´hagi begut tota l´aigua. Ah, poseu-hi unes vaines de cardamom

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Cigrons estofats amb col kale