PASTÍS D’ANOUS I XOCOLATA

INGREDIENTS:

  • 350 g de farina
  • 300 g de sucre
  • 200 g de mantega (desfeta amb el microones)
  • 200 g de xocolata de cobertura ratllat
  • 100 g de nous pelades
  • 6 ous
  • 1 sobre de rent
  • 1 copeta de conyac
  • 1 got de llet
  • 1 polsim de sal
  • Sucre fi per a damunt
  • Canyella mòlta per a la lletra

PREPARACIÓ:

  1. Posem el forn a escalfar a 200º C a sota i amb l’aire
  2. Separem les clares dels rovells i els reservem. Batem les clares amb un polsim de sal fins que estiguen ben dures. Llavors, li anem afegint el sucre a poc a poc.
  3. En un llibrell, aboquem la farina tamisada amb el rent en pols. Ratllem el xocolate de cobertura amb un pelacreïlles (és laboriós, però queda molt bé). Piquem les anous en un morter i les afegim a la farina junt amb els rovells, la mantega desfeta i la copeta de conyac. Mesclem amb l’ajuda d’una cullera de fusta. Ara hi afegim la llet i continuem remenant fins que quede una mescla ben homogènia.
  4. Aboquem damunt d’aquesta mescla les clares muntades a punt de neu fort i, amb l’ajuda d’un batedor manual, les anem incorporant tot tenint en compte que no se’ns abaixen.
  5. En estar ben homogeneïtzat, prepararem un motlle redó i fondo. L’untarem de mantega. Tallarem un redolí de paper de forn de la mida del cul del motle i també l’untarem. Tirarem per damunt del motlle una mica de farina perquè el cobrisca per tot (podem pegar-li uns colpets al motlle perquè n’amolle el sobrant).
  6. Ara aboquem la mescla al motlle tot procurant que quede ben plana. L’enfornem i abaixem la temperatura a 180º C. Courem el pastís durant mitja hora. Passat aquest temps, li llevem la temperatura al forn però no l’aire i l’hi deixem durant deu minuts més i ja està.
  7. En estar fred, es desemmotlla sobre una safata i s’empolsima amb sucre glaç.
  8. La inicial del nom l’he feta amb canella en pols. La silueta l’he retallada en una cartolina amb un tallant i l’he posada sobre el pastís i ja està.
  9. Resulta un pastís molt bo, però molt i molt calòric i pesant. La pròxima vegada que el prepare el faré la meitat de gran que no ara i potser hi posaré més xocolate i menys farina. Era d’una grandària considerable. Com ha eixit bo, supose que no li haurà importat.

Recepta extreta de “A la Taula i al Llit…”

Origen: PASTÍS D’ANOUS I XOCOLATA

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.