
Ingredients:
- – 4 pomes Granny
- – 6 pomes Golden
- – 100 g de sucre en pols
- – 3 culleradetes de sucre moré
- – una cullerada de mantega
- – 8 làmines de pasta fil·lo
- – 50 g de mantega fosa
Preparació:
- Pelem i tallem a dauets petits 3 Grannys i 3 Goldens, i les coem en una paella amb una mica de mantega i 4 culleradetes de sucre en pols. A mitja cocció hi afegim mig got d’aigua i ho deixem reduir fins que les pomes estiguin cuites.
- Mentre couen les pomes, pintem 4 làmines de fil·lo amb la mantega fosa i les col·loquem damunt del recipient del pastís. Si sobresurten no passa res, després la doblegarem cap a dins i quedarà més curiós. Aquesta massa s’ha de treballar molt de pressa perquè s’asseca de seguida; aneu amb cura, és molt delicada.
- Pelem i tallem a dauets la resta de pomes i les barregem amb la compota i hi afegim el sucre moré i el sucre en pols restant. Posem la barreja al recipient, damunt la pasta fil·lo. Pintem dues làmines més i tapem el pastís. Amb les dues làmines restants, les pintem i les tallem a tires, com si fossin serpentines, i les col·loquem al damunt. Ho coem al forn ja calent a 180 graus uns 45 minuts.
- Molt espectacular. Supercruixent. Us aconsello fer-lo en versió individual, mode tartaleta, queda molt mono.