Una iniciativa del clúster Innovac promou l’adopció de les marques Barcelona i Pirineus per comercialitzar producte fet a Catalunya
Sevillanes, toros, sangria, paella i tapes de pernil. La marca Espanya pot veure amenaçat un dels seus dominis si té èxit una pretensió sorgida des del clúster català de la carn, Innovac, per posar etiqueta catalana al pernil. La idea és associar producte i territori i comercialitzar un pernil curat i altres productes carnis amb la marca Pirineu Català i la marca Barcelona. Per fer-ho possible caldria la creació d’una IGP (indicació geogràfica protegida), però, malgrat la dificultat que poden exigir els tràmits, hi ha el convenciment que la iniciativa serviria per fer créixer el sector i per trencar amb la “imatge espanyolista” del pernil.
Innovac es defineix com “una associació que representa el clúster del sector carni porcí català” i que té per objectiu “promoure la competitivitat de les empreses mitjançant la innovació i la cooperació”. Uneix 52 empreses de la indústria porcina i 17 institucions, i aquest conjunt d’empreses, majoritàriament petites i mitjanes, donen feina a més de 100.000 treballadors. El cas és que aquesta associació protagonitza una campanya que agermana les virtuts dels derivats carnis que es produeixen a Catalunya amb el ganxo internacional que té el terme Barcelona o, en menor mesura, la marca Pirineus. L’objectiu és impulsar la comercialització d’un pernil serrà associat a la marca Pirineus i a la marca Barcelona. Es tracta de donar etiqueta catalana al pernil per contrarestar l’actual preeminència d’Extremadura o Salamanca.
Pernil serrà català.
I no caldran gaires esforços per trobar un forat en el mercat per al pernil català, perquè els empresaris destaquen que a Catalunya es produeixen més de la meitat dels pernils que es comercialitzen a l’Estat.
El nou etiquetatge permetria als productors de pernil curat catalans tenir més eines i més prestigi per fer front a la competència dels transformadors carnis alemanys, francesos i espanyols.
El projecte es va destapar durant la darrera assemblea extraordinària del clúster Innovacc, celebrada a Olot. És el director general de l’empresa d’embotits Espuña i vicepresident del clúster, Xavier Espuña, qui ha posat sobre la taula el projecte i ha defensat la potencialitat que podria tenir la comercialització d’un pernil serrà català associat a marques tan reconegudes com ho són Barcelona o Pirineus.
LLEGIR MÉS A: http://www.leconomic.cat/neco/article/4-economia/18-economia/660215-el-pernil-catala-fa-un-pas-endavant.html

