La lluita contra el cargol poma no té el suport de l’Estat ni d’Europa

FONT: EL PUNT – AVUI
22/10/13 02:00 – AMPOSTA – Lurdes Moreso

La Generalitat presenta un pla de xoc per contenir la plaga al Delta
Els pagesos perdran 378.000 euros en ajuts europeus pel fet d’assecar els camps

El pla de lluita contra el cargol poma amb què la Generalitat preveu contenir la plaga en un termini de tres o quatre anys no té el suport econòmic, de moment, ni de l’Estat ni de la Unió Europea. El govern hi destinarà 600.000 euros des d’aquest mes fins a la sembra de l’arròs la primavera que ve, amb l’objectiu d’evitar la dispersió del mol·lusc invasor al delta de l’Ebre.

Una de les principals actuacions serà l’assecament de 7.000 hectàrees d’arrossar del marge esquerre del Delta i la inundació amb aigua salada d’unes 2.000 hectàrees més. Tot i que Europa ha comunicat que si els pagesos no mantenen inundats els camps no els pagarà l’ajut agroambiental per aquest concepte, el govern ha decidit dur a terme igualment l’assecament, la qual cosa suposarà que els arrossaires deixaran de rebre una subvenció d’uns 378.000 euros (54 euros per hectàrea). “És més barat no cobrar aquest ajut i no tenir cargols”, va manifestar ahir el director general de Desenvolupament Rural, Jordi Sala.

LLEGIR MÉS A:   http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/687434-la-lluita-contra-el-cargol-poma-no-te-el-suport-de-lestat-ni-deuropa.html

————————————————————————————————————
ARTICLE RELACIONAT:    L’Ebre es prepara per a la batalla del cargol poma

Un pensament sobre “La lluita contra el cargol poma no té el suport de l’Estat ni d’Europa

  1. Retroenllaç: Cargol poma a Palau Sator | Celler-Adocse

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.