
Ingredients :
- Arròs, una tassa per persona
- Aigua o brou, el doble de l’arròs
- 350 grms. de conill ( de la part que més us agradi )
- 250 grms. de costella de porc
- Un grapat de romaní sec i triturat
- Un grapat de mongeta tendra
- Un grapat de pèsols
- 1 tomàquet mitjà madur
- 1 pebrot verd
- 1 gra d’all
- Una branqueta de julivert
- Oli d’oliva
- sal
Preparació :
- Rentem el conill, el tallem a trossos i el deixem a l’escorredora. Després el salem.
- Tallem a trossos la costella i la salem.
- Ratllem el tomàquet i el reservem.
- Rentem el pebrot i l’obrim per la meitat.
- La mongeta tendra, també la tallem petitona.
- Piquem l’all i el julivert al morter i reservem.
- Posem una olleta al foc amb aigua i la tapem. Encenem el foc i posem la paella amb un bon raig d’oli, sempre amb tapadora a la mà, quan estigui calent hi posem el conill i la costella, tapem perque això esquitxa de mala manera, anem girant els talls amb cura i quan el conill estigui ros, l’aboquem dins de l’olleta, deixem que vagi bullint i tindrem un brou boníssim per fer l’arròs.
- La costella, la deixem dins la paella i afegim el pebrot, sofregim el tomàquet, quan és ben cuit posem l’all i el julivert picats, remenem perquè no s’enganxi i afegim la mongeta i els pèsols, deixem coure una miqueta tot junt i aboquem el brou de l’olla amb els trossos de conill escampem el romaní i ho deixem bullir una estona.
- Posem l’arròs, remenem amb la punta d’una cullera per repartir-lo bé i ja no el tornem a remenar amb cap estri, només movent la paella per les nanses fins que l’arròs estigui al punt.
Retroenllaç: ARRÒS – Receptes de la Cuina Catalana | Celler-Adocse