BRIOIXOS

Ingredients:

  • 500 gr. de farina de blat
  • 250 ml de llet a temperatura ambient
  • 20 gr. de llevat fresc
  • 75 gr. de sucre
  • Una culleradeta de sal
  • 1 ou
  • 75 gr. de mantega
  • 1 culleradeta de vainilla
  • Ratlladura de ½ taronja
  • Ou batut per pintar
  • Un polsim de sal
  • Mantega fosa per pintar els panets després d’enfornar

Preparació:

  1. Com ja és habitual en un bol formarem el volcà (tipus Etna, Teide, Santa Margarida…) amb la farina i hi avocarem la llet amb el llevat dissolt i una culleradeta de sucre. Barregeu-ho amb una cullera i cobriu el bol amb un drap de cuina. Deixeu reposar 15 minuts aproximadament.
  2. Afegiu la resta d’ingredients: el sucre que ens ha quedat, l’ou, la ratlladura de taronja, la mantega, la vainilla i un polsim de sal. Amassarem fins que ens quedi una massa homogènia, si observeu que és massa enganxosa podeu afegir una mica de farina més, i deixarem reposar fins que dobli el volum (2 hores).
  3. Passat el temps de fermentació, formarem unes boletes sobre una superfície enfarinada. Podeu farcir-les del que vulgueu: xocolata, melmelada, sobrassada… Col·loqueu les boles en un motllo de magdalena, pinteu-les amb l’ou batut i enforneu-les a 200º durant uns 15-20 minuts fins que s’hagin daurat. A continuació, una vegada siguin fora del forn, les pintarem amb la mantega.

Recepta extreta de “A la Cuina”

Origen: BRIOIXOS

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.