Arxius diaris: Desembre 27, 2023

Amanida Russa especial.

Ingredients:

  • 6 patates Monalisa.
  • 4 pastanagues.
  • 200 g de tonyina amb oli.
  • 1 llauna d’anxoves amb oli.
  • 2 cogombrets en conserva.
  • 1 “piparra” en conserva.  (bitxos en vinagre)
  • Olives gordal.

Per la mahonesa:

  • 2 ous ecològics.
  • 1/2 grill d’all.
  • oli d’oliva suau.
  • l’oli de la llauna de la tonyina.
  • l’oli de les anxoves.
  • 2 filets d’anxoves.
  • 2 cullerades del suc de les olives.

Elaboració:

  1. Primer de tot posarem a bullir les patates amb pell, ben netes, amb aigua freda i sal.
  2. En una altra cassola bullirem les pastanagues sense pell i senceres.
  3. Quan tenim les verdures tendres, les retirem de la cassola i les escorreguem.
  4. Ara les tallem a trossets i posem en un bol. Tallem les olives, els cogombres i les “piparras”. Reservem.
  5. Per fer la maionesa, posem els ous i el grill d’all en una gerra per la batedora. Anem afegim els diferents ingredients, posarem l’oli de la tonyina, l’oli de les anxoves, l’aigua de les olives, una mica d’oli d’oliva suau. Comencem a muntar la maionesa amb la batedora i anem afegint oli a mida que el necessitem. Afegim els filets que tindrem tallats a trossets. Seguim muntant fins que tinguem suficient.
  6. Ara barrejarem unes cullerades de maionesa amb les patates i pastanagues que teniem reservades en el bol, ho farem mentre les verdures estan calentes. Ho barregem amb una cullera perquè la maionesa i les verdures s’integrin.
  7. Afegim al bol les olives, els cogombres, les piparres que tenim reservades. Ho barregem en compte per no trencar les patates, posem l’amanida en un plat de servir, tirem per sobre una mica mes de maonesa, ho guarnim amb una anxova.
  8. Es una recepta fàcil de fer que podem deixar preparada amb antelació, això si com porta maonesa, sempre deixant-la a la nevera.
  9. Bon profit!!!!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: AL CALIU DE LA CUINA

Origen: Amanida Russa especial.

Sopa de ceba

Ingredients:

  • 3 cebes grosses
  • 1 l. de brou de verdures o aigua
  • sal i pebre
  • oli
  • pa torrat o sec
  • formatge ratllat emmental
  • ou (optatiu)

Preparació:

  1. Talla la ceba petita, posa-la en una cassola una mica d’oli i cou-la a foc lent.
  2. Afegeix el brou de verdures o aigua salada i fes-ho bullir a foc lent uns 15 minuts.
  3. Servir en una cassoleta individual, posar l’ou i escaldar-lo amb el brou, damunt posa el pa torrat i damunt del pa, el formatge ratllat.
  4. Gratina al forn fins que el formatge agafi color.
  5. Jo li vaig posar també una mica de tòfona.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINETES PER LA LAIA

Origen: Sopa de ceba