Arxius diaris: Març 5, 2024

Amanida variada amb Camembert arrebossat amb pols de blat de moro

Ingredients per a 4 persones:

  • Amanida variada (fulla de roure, rúcula, tatsoi, red chard…)
  • Quatre grapats de blat de moro fregit i salat (quicos)
  • 8 talls de Camembert
  • 4 cullerades de confitura de tomàquet
  • 1 ou
  • oli d’oliva verge extra

Preparació:

  1. Temps estimat: 15 minuts
  2. Primer de tot renteu l’amanida, escorreu-la i munteu-la en un cantó de cada plat. Podeu comprar els enciams per separat -sempre millor si són de diferents formes i colors-, o podeu comprar una bossa d’amanida Florette Brotes Deluxe, així us estalvieu la feina de tallar i rentar les fulles.
  3. A continuació, tritureu els quicos amb una picadora o un molinet de cafè, de manera que en quedi una pols fina i sense grumolls. Poseu la pols de blat de moro en un plat pla.
  4. Poseu una paella al foc amb un dit d’oli d’oliva.
  5. Mentre l’oli s’escalfa, talleu 4 porcions allargades de Camembert, d’1cm de gruix. Passeu-les per l’ou batut i, seguidament, arrebosseu-les amb la pols de blat de moro.
  6. Fregiu les porcions de Camembert arrebossat. Un cop hagin agafat color, retireu-les del foc i deixeu-les escórrer en un paper absorbent. Si veieu que alguna porció s’ha rebentat i en vessa el formatge fos, poseu-la dierectament al plat, del contrari se us por enganxar al paper de cuina.
  7. Finalment, poseu dues porcions de Camembert a cada plat, al costat de l’amanida. I decoreu el plat amb una cullerada de confitura de tomàquet.

Recepta extreta de “La Taula d’en Bernat”

Origen: Amanida variada amb Camembert arrebossat amb pols de blat de moro

GALETES CRAQUELADES

INGREDIENTS:

  • 100 GRS. de sucre moré
  • 1 ous
  • 210 grs. de farina de reposteria
  • sucre glas
  • vainillia
  • 30 grs. de mantega
  • 1/2 cullerada de llevat tipus royal .

Preparació:

  1. Fondre al micorones la xocolata, afergir-hi la mantega i barrejar bé fins que ens quedi una massa ben fina.
  2. Batre els ous (clar ai rovell) amb el sucre i la vainillia fins que estigui tot ben barregat, ho podem fer amb una batedora de varilles o manualment, hi afegim la barreja de xocolata i mantega I continuemt barrejant.
  3. Després hi afegim poc a poc la farina i el llevat.
  4. Quan esta ben barregat ens quedara una massa un xic espesa. Agafen el bol de la barreja , el tapem amb film transparent i el posem a la nevera una hora y mitja aproximat.
  5. Passat aquets temps, agafem el sucre glas i anem fent boletes amb la massa de xocolata i les arrebossem amb sucre
  6. Les posem en una bandeja o plata per anar forn a sobre de paper de cuina i amb una mica de separació entre elles , perqué així al coure no s’enganxaran.
  7. Preescalfem el forn a 170-180º.
  8. Quan tinguem el forn calen les hi posem i veurem que creixen una mica i es trenquen de la superficie. El temps aproximat es de uns 15 minuts, aixó dependra del forn de cadascú. Encara que quan les tinguem al form estiguin tovetes es igual, ja que al refredar-se, queden més dures i tovetes per dintre. He de dir que amb el café son bonissimes i sort que la meva filla les ha fet per endurse-les a Barcelona , perquè seria una temptació massa gran tenir-les a l’abast.

Recepta extreta de “Quima, les meves receptes”

Origen: GALETES CRAQUELADES