
Ingredients:
- – 2 bosses de puré de patates de 125 gr. o 2 kg. de patates
- – 300 gr. de carn de vedella picada (passada dues vegades per la màquina)
- – 1 ceba
- – 1 gra d’all
- – 4 tomàquets madurs
- – 6 llesques de formatge Cheddar (del tipus tranchettes que es desfan bé)
- – 8 xampinyons
- – 40 gr. de formatge emmental ratllat
- – julivert
- – oli d’oliva verge
- – sucre (opcional)
- – sal i pebre
Preparació:
- Feu el puré segons les indicacions de l’envàs, o fer-lo a partir de les patates, bullides, aixafades i amb una mica d’oli o mantega.
- Sofregiu la ceba i afegiu-hi la carn picada, doneu-li unes voltes i afegiu els tomàquets ratllats. Deixeu-ho coure a foc lent fins que quedi confitat. Rectifiqueu de sal, pebre i sucre.
- En una altra paella, saltegeu-hi els xampinyons tallats petits, el julivert i l’all picat. Barregeu-ho amb la carn.
- Munteu els pastís dins una safata que pugui anar al forn, primer una capa de puré, al damunt la carn, al damunt el formatge Cheddar i sobre aquest, la resta del puré.
- Cobrir-ho amb formatge ratllat i poseu-ho al forn ja calent a 180ºC (dalt i baix), quan estigui calent, si cal, posar-ho a gratinar.