Bescuit quatre quarts

Aquest bescuit es fa a molts països on reb noms diferents com Pound Cake (Regne Unit), Quatre Quarts (França) o Panqué (Amèrica Llatina)

Ingredients:

  • Ous, farina, sucre i mantega a parts iguals.
  • Normalment per fer un bescuit de tamany normal (d’uns 24 cms de diàmetre aproximadament) necessitarem 4 ous. Tenint en compte que un ou de mida normal sol fer uns 50-55 grs, necessitaríem uns 200 grs de farina, 200 de sucre i 200 de mantega.
  • Jo el que faig és pesar els ous i després posar exactament la mateixa proporció d’ingredients, així, sempre m’assegur de l’equilibri del pastís.

Preparació:

  1. Pesam els ous i els mesclam amb la mateixa quantitat de sucre. Jo ho faig amb la TMX (papallona, velocitat 3 1/2)
  2. Incorporam la mantega en pomada i finalment la farina i ho mesclam tot fins que quedi una massa ben integrada (TMX, uns 3 minuts a velocitat 3 ½)
  3. Distribuïm la massa dins el motlle i enfornam a 180ºC fins que el bescuit comenci a agafar color daurat.

Nota:

  • Per fer aquest quatre quarts jo hi he afegit una culleradeta de canyella (perquè m’agrada molt el toc que dona als pastissos) i uns bocinets de xocolata (n’hi he posat tan pocs que a la foto del tall ni es veuen!!…la pròxima vegada faré el quatre quarts exactament igual però amb més quantitat de bocinets de xocolata)

Recepta extreta de “Bon Tiberi”

Origen: Bescuit quatre quarts

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.