Gambes, llagostins o llagosta a la bearnesa

Ingredients:

  • – 500 gr. de mantega
  • – 4 rovells d’ou
  • – 2 culleretes de vinagre d’estragó
  • – 1 cullerada d’estragó fresc picat ben fi
  • – sal

Preparació:

  1. Per les llagostes: en una olla amb aigua salada bullent, escaleu les llagostes. Treieu-les i talleu-les per la meitat. Separeu la carn de la cua de la clova.
  2. Talleu la carn de la cua a daus grossos i reserveu-los en un bol.
  3. Per les gambes: peleu la cua de les gambes sense que separar-ne el cap (si deixeu la última anella serà més fàcil). Fent un tall al llarg de la cua treieu-ne els budells. Reserveu-les.
  4. Per els llagostins: peleu-los igual que les gambes i talleu-los per la meitat. Reserveu-los.

Per fer la salsa:

  1. Fondre la mantega i deixar-la reposar.
  2. En un bol, dins un bany maria, munteu els rovells d’ou amb el vinagre. Afegiu-hi a poc a poc la mantega, tot separant-ne l’escuma superior i el xerigot quan la decantem; mentre aneu emulsionant la mescla amb un batedor i sense retirar del bany maria però vigilant que no bullir l’aigua. Per tal que la salsa no es talli fàcilment se li pot tirar un petit raig d’aigua, o també de nata líquida.
  3. Per la llagosta: afegiu la salsa a la llagosta tallada banyant-la tota.
  4. Posar a punt de sal i tornar a omplir les closques amb la barreja. Posar al gratinaor i deixar que agafin un color daurat.
  5. Per les gambes i els llagostins: posar les gambes o els llagostins en una safata per anar al forn.
  6. Si es vol se’ls hi pot donar un cop de forn abans de posar-hi la salsa per sobre les cues i gratinar-les fins que estiguin daurats.

Recepta extreta de “Delícies del Rebost”

Origen: Gambes, llagostins o llagosta a la bearnesa

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.