Arxius diaris: Abril 5, 2024

Quixe de carxofes

Ingredients:

  • 1 massa de pasta brisa pre-cuinada
  • 1 kilo de carxofes,
  • 200 gr de mozzarella o formatge taleggio
  • 200 ml de crema de llet,
  • 3/4 ous,
  • pernil salat picat (opcional),
  • mantega

Preparació:

  1. Pelem les carxofes, les tallem a octaus treient els pelillos, i les saltegem amb oli fins que estiguin ben cuites i torradetes.
  2. Untem amb mantega un motlle rodó per anar al forn, hi posem la massa de pasta pre-cuinada i a la base hi posem el formathe tallat a rodanxes…o de la manera que vulgueu.
  3. Afegim els ous batuts amb la crema de llet i el pernil, enfornem a 200 graus durant uns 40 minuts aprox i servim amb amanida verda (si voleu).

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Quixe de carxofes

144a Firabril “la Fira de la Mel i l’Oli” – El Perelló

Dies 12, 13 i 14 d’abril del 2024 El Perelló (Baix Ebre)

El mes d’abril al Perelló celebrem Firabril, la fira de la mel i l’oli. Aquesta és una fira que data de l’any 1882 i que tot i ser una fira emminentement agrícola en els seus orígens, en els darrers anys s’ha convertit en una de les fires multisectorials més importants de les Terres de l’Ebre on es promocionen els serveis, els comerços i productes típics del nostre municipi, convertint-se en el nucli de la promoció econòmica i cultural de la nostra població.

MÉS INFORMACIÓ A:  https://www.elperello.cat/

I A:   http://www.elperelloturisme.com/firabril/

DAUS D’ALBERGÍNIA I TOMÀQUET AMB XAMPINYONS

Ingredients:

  • 1 albergínia que sigui grossa
  • 2 tomàquets madurs, però forts
  • 1 safata de xampinyons laminats
  • oli d’oliva
  • sal

Preparació :

  1. Tallem l’albergínia a daus, la salem i la deixem una estona a l’escorredora, per qué tregui l’amargor.
  2. Pelem el tomàquet i també el tallem a daus.
  3. Rentem els xampinyons i els deixem a l’escorredor, fins el moment de cuinar-los.
  4. Posem una paella al foc amb una mica d’oli, quan sigui calent, saltegem primer l’albergínia, afegim els daus de tomàquet i els daurem tot remenant, tapem la paella uns 10 minuts per qué es coguin les dues coses bé i afegim els xampinyons, deixem coure un moment, rectifiquem de sal i ja ho tenim acabat.
  5. Bon profit.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LLEVAT FARINA SUCRE I SAL

Origen: DAUS D’ALBERGÍNIA I TOMÀQUET AMB XAMPINYONS