Arxius diaris: Setembre 1, 2024

POLLASTRE EN SALSA DE TOMATA I PORRO

INGREDIENTS: (Per a 4 persones)

  • 4 besanques (=recuixes) de pollastre menudes
  • 4 cuixes de pollastre mitjanes
  • 6 tomates de ramellet (ben madures)
  • 2 porros
  • 1 l de brou de Nadal “Aneto”
  • 1/2 l d’aigua
  • 2 cullerades soperes d’oli d’oliva de Beneixama

Per a l’acompanyament:

  • 100 g d’arròs basmati

PREPARACIÓ:

  1. En una cassola fonda aboquem les dues cullerades d’oli. En estar ben calent, sofregirem els trossos de pollastre fins que estiguen daurats per totes bandes sense cremar-se.
  2. Mentrestant, anem tallant els porros nets a rodanxes fines. Ratllarem, també, les tomates.
  3. Quan el pollastre estiga ben daurat, l’en traiem i el reservem en una plata. En el mateix oli, fregirem les rodanxes de porro a foc baix fins que queden ben daurades. Ara serà el moment d’abocar-hi la tomata ratllada i continuar sofregint fins que estiga ben confitada. És un procés llarg, però val la pena.
  4. Quan estiga ben confitada, hi abocarem el pollastre i li pegarem unes quantes voltetes.
  5. Passats uns minuts, hi abocarem el brou i l’aigua. Pugem el foc i fem que arrenque el bull.
  6. En aquest moment, l’abaixarem i continuarem coent a foc molt lent durant ben bé tres quarts d’hora o fins que el brou s’haja reduït a poc més o menys la quantitat de tomata que teníem al principi. Com que el brou comercial ja disposa de sal suficient, no caldrà afegir-n’hi.
  7. Passat aquest temps, ja podrem servir-lo acompanyat d’una tasseta de d’arròs basmati cuit.

Recepta extreta de “A la Taula i al Llit…”

Origen: POLLASTRE EN SALSA DE TOMATA I PORRO

“ALFAJORES”

“L’alfajor” és un dolç molt popular de l’Argentina que consisteix en dues galetes rodones unides amb “dulce de leche” o qualsevol melmelada de fruita.

Ingredients: (30 unitats petites)

  • 200 grams de mantega a temperatura ambient
  • 200 grams de farina
  • 300 grams de maizena
  • ½ culleradeta de bicarbonat
  • 2 culleradetes de llevat químic
  • 150 grams de sucre
  • 3 rovells d’ou
  • 1 cullerada de conyac
  • 1 cullerada d’essència de vainilla
  • Ratlladura d’una llimona
  • 1 pot d’almívar de llet (Dolç de llet)
  • Coco ratllat

Preparació:

  1. Per començar preescalfeu el forn a 180 graus, tot seguit tamiseu les farines, el bicarbonat i el llevat químic. A continuació, agafeu un recipient que sigui alt i bateu suament la mantega (pomada), el sucre, els rovells, el conyac, l’essència de vainilla i la llimona. Quan el resultat sigui homogeni afegiu les farines i barregeu bé. Enfarineu una superfície i estireu la massa amb el corró fins que us quedi amb ½ cm de gruix. Ajudeu-vos d’un got o un talla-pastes per donar-li forma a la galeta i distribuïu-les a la safata del forn. Coeu al forn durant 10 minuts i un cop passat aquest temps deixeu refredar sobre una reixa.
  2. Ajudeu-vos d’una mànega pastissera per farcir les galetes amb l’almívar de llet, feu un sandvitx amb una altra galeta i distribuïu el dolç de llet sobrant pel lateral del sandvitx i arrebosseu amb el coco. Ara ja teniu un alfajor, som-hi amb la resta.

Recepta extreta de “A la Cuina”

Origen: “ALFAJORES”

Pa proporcional

Ingredients:

  • 200 grs d’aigua
  • 200 grs de farina integral
  • 200 grs de farina de força
  • 20 grs de llevat fresc
  • Un poc de sal

I si volem fer un pa més gros ? Doncs, augmentam les proporcions:

  • 300 grs d’aigua
  • 300 grs de farina integral
  • 300 grs de farina de força
  • 30 grs de llevat fresc
  • Un poc de sal

I si el volem fer més petit:

  • 100 grs d’aigua
  • 100 grs de farina integral
  • 100 grs de farina de força
  • 10 grs de llevat fresc
  • Un poc de sal

Supòs que ara ja heu deduït d’ on m’he tret això de pa proporcional, no ?
Doncs, per recordar la recepta sense haver de mirar-la només cal saber que el pa duu aigua, farina integral, farina de força en la mateixa proporció (300-300-300; 200-200-200 o 100-100-100; segons el tamany del pa), pel que fa al llevat la mateixa xifra llevant-li un zero (30-20-10) i finalment, hi hem d’afegir un poc de sal (no molta!)

Preparació:

  1. Primer de tot hem d’escalfar un poc l’aigua. Un minut en el microones a potència mitjana o amb la TMX 1 minut i mig a 37ºC, velocitat 1.
  2. A continuació afegim el llevat i ho mesclam be amb l’aigua fins que quedi tot ben integrat. Amb la TMX progamarem uns segons a velocitat 5.
  3. Finalment, afegim les farines i amassam fins que quedi una massa homogènia. En el cas de la TMX, primer ho mesclam tot a velocitat 5 15 segons, i després amassam a velocitat espiga 4 minuts.
  4. Amb la massa resultant formam una bolla que deixarem reposar tapada damunt la safata del forn. amb un pedaç de cuina entre 30-45 minuts, fins que la massa hagi duplicat el seu volum. El temps depèn de la temperatura ambient; així a l’estiu pujarà molt ràpidament mentre que a l’hivern tardarà molt més a pujar.
  5. Encalentim el forn a 250ºC per crear una atmosfera ben calenta. Quan el forn estigui calent el baixam a 170ºC i enfornam el pa amb calor a dalt i baix durant uns 45 minuts. Si volem podem posar un poc de farina a damunt el pa abans d’enfornar-lo i fer-li uns talls decoratius amb un ganivet.
  6. Per què ens surti un pa cruixent és convenient just quan l’hem ficat polvoritzar amb un poc d’aigua a dins el forn, així és crea un ambient humit que va que la crosta sigui molt més cruixent. Quan he ficat el pa al forn, a part de crear aquest ambient amb un polvoritzador hi pos un tassó que pugui aguantar la temperatura del forn(un got) amb aigua perquè durant tota la cocció es mantegui aquesta atmosfera humida.
  7. Deixam refredar un poc el pa i a menjar!!

Recepta extreta de “Bon Tiberi”

Origen: Pa proporcional

COCA AMB PERNIL IBÈRIC

INGREDIENTS:

  • Coca de pa
  • Pernil ibèric (o no) tallat a trossets
  • Tomaquet
  • Oli d’ oliva.

PREPARACIÓ:

  1. S’ obre la coca per la meitat. Es suca amb tomaquet (també es pot torrar abans) , s’ hi tira oli i s’ omple ab el pernil.

Recepta extreta de “M’agrada Cuinar”

Origen: COCA AMB PERNIL IBÈRIC