
“L’alfajor” és un dolç molt popular de l’Argentina que consisteix en dues galetes rodones unides amb “dulce de leche” o qualsevol melmelada de fruita.
Ingredients: (30 unitats petites)
- 200 grams de mantega a temperatura ambient
- 200 grams de farina
- 300 grams de maizena
- ½ culleradeta de bicarbonat
- 2 culleradetes de llevat químic
- 150 grams de sucre
- 3 rovells d’ou
- 1 cullerada de conyac
- 1 cullerada d’essència de vainilla
- Ratlladura d’una llimona
- 1 pot d’almívar de llet (Dolç de llet)
- Coco ratllat
Preparació:
- Per començar preescalfeu el forn a 180 graus, tot seguit tamiseu les farines, el bicarbonat i el llevat químic. A continuació, agafeu un recipient que sigui alt i bateu suament la mantega (pomada), el sucre, els rovells, el conyac, l’essència de vainilla i la llimona. Quan el resultat sigui homogeni afegiu les farines i barregeu bé. Enfarineu una superfície i estireu la massa amb el corró fins que us quedi amb ½ cm de gruix. Ajudeu-vos d’un got o un talla-pastes per donar-li forma a la galeta i distribuïu-les a la safata del forn. Coeu al forn durant 10 minuts i un cop passat aquest temps deixeu refredar sobre una reixa.
- Ajudeu-vos d’una mànega pastissera per farcir les galetes amb l’almívar de llet, feu un sandvitx amb una altra galeta i distribuïu el dolç de llet sobrant pel lateral del sandvitx i arrebosseu amb el coco. Ara ja teniu un alfajor, som-hi amb la resta.