Albergínia gratinada amb salsa (80/164)

Ingredients:

  • 1 albergínia per persona
  • oli
  • 4 vasos d’aigua calenta
  • 1 pastilla de brou (si sou dos o tres, si sou més dues)
  • 1 cullerada sopera de farina
  • margarina
  • 50 gr. de formatge ratllat

Preparació:

  1. Tallar les albergínies a rodanxes i deixar-les “suar” en un colador o lloc semblant amb sal durant una horeta més o menys.
  2. Passat aquest temps fregir-les en una paella amb oli, compte amb la quantitat.
  3. Si en poses poc se t´enganxen molt fàcilment i n’acabes afegint quasi cada vegada, però si com jo en poses massa d’entrada, precisament per evitar la primera situació, pot passar que et quedin massa olioses i això afecti al producte final sense que sigui decisiu, però que es noti, vaja.
  4. En un cassó de fons gruixut posar una cullerada d´oli i una mica de margarina a escalfar.
  5. Quan estigui ben calent afegir-hi la cullerada de farina, remenar amb les varetes i posar-hi la pastilla de brou dissolta en els vasos d’aigua. Coure aquesta beixamel especial durant uns vuit minuts.
  6. Posem llavors les albergínies en una plata per anar al forn, ho cobrim amb beixamel i si encara ens queden albergínies (si sou uns quants segur) tornar a repetir l´operació fins que s´acabin. Tirar-hi el formatge ratllat i a gratinar.
  7. Ens va agradar molt, però potser va quedar una mica fort de gust (massa pastilla, poca aigua…) i definitivament massa oliós…per haver utilitzat massa oli tot fregint les albergínies.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: FOOD AND FOOT

Origen: Albergínia gratinada amb salsa (80/164)

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.