
Ingredients (per a 6 persones):
- 500 gr de macarrons
- 1 ceba
- 2 alls
- 3 llaunes (petites) de tonyina en oli
- 1 pot de tomàtiga natural triturada (o 4 tomàtigues grosses ratllades)
- 1 llauna d’olives negres (sense pinyol)
- Julivert, orenga, alfabreguera, sal, pebre bo i oli
Preparació:
- En una pella amb un poquet d’oli sofregim la tonyina esmicolada fins que comenci a tornar oscureta. Hi afegim l’all tallat a làmines i la ceba ratllada i ho sofregim tot bé a foc viu.
- Quan la ceba comença a ser cuita hi abocam la tomàtiga i abaixam el foc a potència mitjana, i quan comenci a fer xup-xup salpebram. Ho deixam coure uns deu minuts i incorporam les espècies, l’alfabeguera i l’orenga i ho deixam coure uns deu minuts més. Mentre tallam les olives negres a rodanxes i les reserva.
- Posam una olla al foc amb una grapadeta de sal i un poc d’oli. Quan comença a bullir abocam els macarrons i els deixam coure segons indiqui el fabricant. Quan hagi passat el temps necessari, colam la pasta, la passam per aigua freda i l’abocam en una font.
- Passats els vints minuts de la salsa, hi abocam les olives, ho remenam ben remenat i ho deixam coure cinc minuts més. Tastam la salsa i la rectificam si és necessari. En el cas que la tomàtiga sigui natural i no de pot, convé anar alerta perquè la salsa pot ser un poc àcida. Si és així afegim una miqueta de sucre a la salsa per rebaixar aquesta acidesa.
- Un cop la salsa és cuita, li afegim el julivert ben picat, ho remenam i apagam el foc. Mesclam la salsa amb els macarrons que havíem reservat i ja està llest. Bon profit!