Arxius diaris: Agost 10, 2023

Flam de Coco

INGREDIENTS (4 flams):

  • 250 ml de llet de coco
  • 3 ous
  • 60 grams de sucre
  • Pell d’una taronja
  • 1/2 tronc de canyella
  • Caramel

Preparació:

  1. Feu bullir la llet de coco amb la pell de la taronja i el tronc de canyella. Un cop bulli, apagueu el foc i tapeu el recipient. Deixeu infusionar durant 1 hora.
  2. Per altra banda prepareu el motlles (que puguin anar al forn) i poseu caramel a la base.
  3. Bateu els ous, afegiu el sucre i coleu la llet que teniem reservada. Barregeu bé i coueu al forn al bany maria durant 45 minuts / 150 graus (forn a dalt i a baix). Podeu fer la prova de punxar-lo amb una broqueta o escuradents per saber si està cuit.

Recepta extreta de “A la Cuina”

Origen: Flam de Coco

PASTÍS DE IOGURT I MADUIXA

INGREDIENTS:

Per la base:

  • -150g de galetes Maria
  • – 80g de mantega
  • – 1 cullerada de sucre

Pel farcit:

  • – 5 cullerades de sucre
  • – 2 cullerades d’aigua
  • – 500/700g de maduixes
  • – 5 fulles de gelatina
  • – 3 iogurts naturals ensucrats
  • – 100ml de nata líquida per muntar

Per la cobertura:

  • – 4 cullerades de sucre
  • – 100ml de llet
  • – 2 iogurts naturals ensucrats
  • – 3 fulles de gelatina

PREPARACIÓ:

  1. Fer la base amb les galetes esmicolades, la mantega i el sucre i coure-la 5 minuts al forn a 180º.
  2. Pel farcit, fer un caramel amb el sucre i l’aigua. Quan sigui ros, les maduixes tallades i coure-
    les 5 minuts. Afegir la nata líquida i portar a ebullició. Treure del foc i triturar amb el túrmix.
  3. Afegir la gelatina hidratada amb aigua freda i deixar refredar una mica. Afegir els iogurts, remenar bé i abocar sobre la base de galeta. Reservar a la nevera un parell d’hores.
  4. Per la cobertura, escalfar la llet, afegir el sucre i la gelatina hidratada. Deixar refredar una mica, afegir els iogurts i abocar sobre la capa de plàtan. Deixar a la nevera fins el moment de servir.
  5. Bon profit!!

Recepta extreta de “Perdo la por, però em tremola el pols…”

Origen: PASTÍS DE IOGURT I MADUIXA