
Ingredients:
- 3-4 alls
- Oli d’oliva
- 750 grams de patates tallades a trossos mitjans
- 1 ceba
- 250 grams de bacallà esqueixat i dessalat
Per l’esponjós:
- 30 grams de mantega
- 30 grams de farina
- 250 ml de llet
- 4 cullerades d’oli d’haver confitat els alls
- 2 ous
- Julivert picat, fresc o sec
Preparació:
- Primerament confiteu els alls: Poseu-los pelats dins un casso amb oli, que els cobreixi, i deixeu-los coure a foc molt baix fins que estiguin daurats, una mitja hora o més.
- Saltegeu les patates i la ceba, i sal, tot junt, amb una mica de l’oli dels alls, fins que estiguin fetes, ben tou tot. Tapeu el recipient.
- Feu una beixamel barrejant la mantega i l’oli dels alls amb la farina, coent-ho uns minuts i barrejant-hi la llet on s’hi haurà abans triturat els alls confitats.
- Un cop feta la salsa i fora del foc, barregeu-hi els rovells i julivert picat i deixeu-ho refredar una mica. Podeu tapar-ho amb film transparent perquè no es faci crosta.
- Ara munteu les clares a punt de neu i barregeu amb la beixamel d’alls.
- En una plàtera que pugui anar al forn, o be en cassoletes individuals o motlles metàl•lics, poseu una capa de patates i ceba, una altra de bacallà i finalment cobriu amb la salsa.
- Ho poseu al forn, al mig, uns 5 minuts a uns 200 graus i desprès gratineu fins que quedi daurat i serviu, per exemple, acompanyat de pebrots verds fregits, espàrrecs, etc.