Arxius diaris: Abril 8, 2024

OUS FARCITS DE GUACAMOLE

INGREDIENTS:

  • 4 ous durs
  • 1 tomáquet
  • 1 alvocat
  • 1 ceba tendre petita
  • sal
  • suc llimona

PREPARACIÓ:

  1. Partim els ous per la meitat i reservem els rovells i les clares les posem dins una plata i reservem
  2. Palem l’alvocat i tallem a daus petits i afagim unes gotes de llimona,tallem la ceba i el tomáquet i afagim al bol de l’alvocat i afagim 2 rovells tambe tallats i remenem tot i posem sal
  3. Omplim les clares amb la berreja i abans de servir i ratllem els 2 rovells reservats

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS NOUS FOGONS DE LA LOURDES

Origen: OUS FARCITS DE GUACAMOLE

15a Fira Tastaverd – Riudecanyes

Dia 20 d’abril del 2024 Riudecanyes (Baix Camp)

la Fira dels Sentits de Riudecanyes, enguany amb la dansa com a eix central, oferirà un programa farcit d’activitats i tallers, parades de productes agrícoles ecològics, pastisseria i altres productes artesanals; així com la mostra d’oficis del món rural gairebé perduts, reivindicant el gran valor dels productes de la terra.

MÉS INFORMACIÓ A:  https://www.riudecanyes.cat/

I A: https://www.riudecanyes.cat/tastaverd-a-riudecanyes/

Musclos amb salsa

Ingredients per a 4 persones:

  • 2 kg de musclos de roca
  • 1 ceba
  • 1 pastanaga
  • 1/2 pebrot vermell
  • 1 tomaquet
  • 2 grans d’all
  • Una mica de julivert
  • 1/2 got de vi blanc
  • Una cullereta de farina
  • Una cullereta de pebre vermell
  • Oli d’oliva, sal i pebre

Preparació:

  1. Primer netegem bé els musclos traient els filaments i algues que puguin tenir. Després els posem en una olla o cassola amb un got d’aigua. S’obriran amb el vapor, a mida que es vagin obrint els podem treure. Els musclos que no s’obrin llenceu-los, per evitar cap risc ja que poden estar en mal estat. Colem el suc dels musclos (1 got) i el reservem.
  2. Trèiem la part de la closca que no té la carn del musclo. Reservem.
  3. Pelem i piquem la ceba, la sofregim amb oli d’oliva i a foc molt baix uns 20 minuts. Afegim els alls pelats i picats també.
  4. Mentrestant piquem el pebrot vermell i pelem i tallem petita la pastanaga. Ratllem el tomàquet.
  5. Afegim el pebrot i la pastanaga a la cassola on hi tenim la ceba i els alls.
  6. Ho deixem coure 10 minuts. Ara incorporem el tomàquet i ho deixem 5 minuts més.
  7. Ara hi afegim el vi blanc, pugem el foc i deixem que s’evapori.
  8. Un cop evaporat el vi, afegim el caldo del musclos i la cullera de farina i remenem bé. Finalment hi posem la cullereta de pebre vermell.
  9. Ho deixem coure 10 minuts més i després triturem les verdures fins a obtindre una salsa ben fina.
  10. Servim els musclos amb la salsa per sobre i una mica de julivert picat.
  11. Bon profit!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: PIXIECUINA

Origen: Musclos amb salsa