Arxius diaris: Novembre 4, 2024

ESPAGUETIS D’ESPELTA AMB VERDURES

INGREDIENTS:

  • 200g. d’espaguetis bullits
  • unes verdures les que mes ens agradint (1 carxofa,1 patanaga´,1 ceba tendre, i trosset de carbassa , 1 tomaquet)
  • sal
  • oli

PREPARACIÓ:

  1. Netegem i tallem les verdures
  2. Posem oli a la paella i afagim les verdures i les sofregim, un cop sofregides les barregem a la pasta i remenem tot i a punt per dinar
  3. Bon profit

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS NOUS FOGONS DE LA LOURDES

Origen: ESPAGUETIS D’ESPELTA AMB VERDURES

XIXa Fira de Tardor – Salàs de Pallars

Dia 16 i 17 de novembre del 2024 Salàs de Pallars (Pallars Jussà)

A finals dels anys 80, l’Ajuntament es va plantejar la recuperació de l’antiga fira de bestiar de peu rodó que tanta fama havia donat a Salàs. Les circumstàncies de les transaccions comercials, però, havien canviat, i els mateixos grans ramaders consideraven aquesta proposta inviable.

La concreció del Projecte Boer ha permés, entre d’altres coses, la transformació de l’antiga fira de bestiar en una diada de record, on l’exposició d’animals conviu amb la recuperació de la memòria històrica, revivint els espais arquitectònics, les històries i llegendes, la gastronomia, la música, les imatges, els personatges, les situacions, … i on els elements simbòlics es transformen en elements festius.

MÉS INFORMACIÓ A:   https://www.salas.cat/

I A: https://www.salas.cat/cultura-i-turisme/fires-i-festes/fira-de-salas

Crema de carbassa i taronja amb safrà, fàcil i ràpida

Ingredients:

  • 1/2 carbassa de tipus violí (o la que trobeu a la vostra botiga o parada del mercat)
  • 2 cebes (en principi, millor de Figueres…però podeu optar per qualsevol altra)
  • 1 litre de brou de verdures (sempre millor casolà: pastanaga, ceba, porro, api, nap, xirivia)
  • uns brins de safrà
  • una cullerada de mel
  •  xili mateix, fresc o sec
  • 180 gr de crème fraiche (molt típic de França, però no gaire senzill de trobar aquí…és una mena de nata fresca)
  • sal
  • pebre negre o pebre de Jamaica
  • 1 cullerada de ratlladura de taronja,
  • 80 gr de llavors de carbassa…no cal que les peseu…amb un parell de cullerades n´hi ha prou per quatre persones
  • una culleradeta de flocs de xili sec (opcional, per les pipes)

Preparació:

  1. Començarem torrant les llavors de carbassa al forn, a 170 graus, amb mel (o xarop d´àgave) i flocs de xili, si es que els voleu utilitzar, entre deu i quinze minuts. Ho reserveu.
  2. Amb el forn a 220 graus hi posem la carbassa, tallada a daus (i amb la pell, si és ecològica) i les cebes, salpebrades (el pebre pot ser negre o de fet blanc, tot i que jo, sempre utilitzo el de jamaica amb la carbassa, crec que la combinació és fabulosa, sembla que hagin nascut per ser cuinades juntes!) i amb un bon raig d´oli d´oliva, durant uns 20 minuts.
  3. Posem el brou de verdures a bullir amb la harissa, el safrà, la ratlladura de taronja, sal i pebre. Quan bulli hi afegiu la carbassa i la ceba i en cinc minuts ho retireu del foc.
  4. Tritureu, juntament amb la crème fraiche, i serviu amb les pipes de carbassa per sobre. Si no heu trobat crème fraiche podeu optar per utlitzar ricotta, que se n´acostuma a trobar més fàcilment, o fins i tot formatge tipus “phipadelphia”. L´objectiu és obtenir un plus de cremositat. Aquest darrer pas, si el tema dels làctics no va gaire amb vosaltres, o directament no podeu amb la lactosa, no és imprescindible (i a més a més marca la frontera entre “recepta vegana” i “recepta vegetariana”) peró sí que li dona un tret diferencial respecte a altres receptes de crema de carbassa.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Crema de carbassa i taronja amb safrà, fàcil i ràpida