
Ingredients:
Per fer la massa:
- farina
- mantega
- sal
- aigua
- llevat (1 sobre)
Preparació:
- Agafo farina i sal en un gran bol, li poso la mantega i amb les mans la desfaig.
- Hi afageixo aigua (de mica en mica) fins que es pot començar a treballar bé. Faig una bola i segueixo treballant-la. Li poso el llevat i deixo reposarla mitja horeta.
- Quan ja ha crescut una mica, la torno amassar i la passo per sota el rodillo per estendre la pasta sobre una plata de forn, on hi hauré posat paper sulfuritzat. Punxo la pasta i la poso al forn a 180 graus. (per sobre, li podem posar paper de plata).
Ingredients:
Per fer el pastís:
- mantega
- 5 pomes
- sucre moré
- canyella en pols
- estracte de vainilla molt poquet (a gust del consumidor)
Preparació:
- Mentres la pasta es comença a fer al forn, pelo les pomes, els hi trec el cor i les tallo finament. Un cop les tinc totes pelades i tallades a grills finets, trec la plata del forn i les col·loco de manera ordenada, fent algun dibuix o senefa sobre la pasta ja mig cuita.
- Per sobre de la poma, li poso troçets petits de mantenga en diferents punts, espolso una mica de canyella i sucre moré.
- Torno a col·locar la plata al forn a temperatura suau i la deixo fins que la pasta i la poma estàn cuites.