Arxius diaris: Novembre 30, 2016

24a Fira de la Ratafia – Besalu 2016

Dia 4 de desembre del 2016 Besalú (Garrotxa)

MÉS INFORMACIÓ A:    http://www.besalu.cat/

24a-fira-de-la-ratafia-besalu-2016

CUIXES DE POLLASTRE AL FORN AMB FARIGOLA

CUIXES DE POLLASTRE AL FORN AMB FARIGOLA

Ingredients:

( Per a quatre persones )

  • 4 cuixes grosses de pollastre
  • 2/3 branquetes de farigola
  • 6 grans d’all
  • 4 patates grosses
  • 1/2 got de vi blanc
  • oli
  • Sal
  • Pebre

Preparació:

  1. Pelar i tallar les patates a dauets, fregir-les i reservar.
  2. Escalfar el forn a 200º ( dalt i baix )
  3. Salpebrar les cuixes.
  4. En una safata apta per forn, posar l’oli, els grans d’all amb pell, les branquetes de farigola, el vi blanc i les cuixes.
  5. Coure al forn durant una hora o fins que veiem que estan cuites, quan falti una 1/2 hora, afegir les patates.
  6. Podeu posar les herbes que més us agradin, romaní, orenga…..

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LLEVAT FARINA SUCRE I SAL

Origen: CUIXES DE POLLASTRE AL FORN AMB FARIGOLA

Croquetes d’albergínia, tomàquet sec i parmesà

Croquetes d'albergínia, tomàquet sec i parmesà

Què he de comprar?:

Les quantitats no les poso perquè dependrà de la quantitat que vulgueu fer.

  • Albergínia escalivada
  • Tomàquets secs
  • Parmesà
  • Llet
  • Mantega
  • Ceba
  • Farina
  • Farina de galeta
  • Ou

Com ho fem?:

  1. Primer escalivarem l’albergínia. Podeu aprofitar i fer escalivada i guardar-la a la nevera per tenir d’acompanyament d’una carn o un peix a la planxa, per exemple.
  2. Tallem els tomàquets secs i l’albergínia a trossets molt petits (o podeu pasar-los per la picadora).
  3. Ja podem començar a fer les croquetes. Posem la mantega a desfer a una paella.
  4. Afegim la ceba, que haurem ratllat prèviament.
  5. Quan està rossa, afegirem la farina i la remenarem uns segons perquè no quedi crua.
  6. Afegim la llet i ho barregem bé fins tenir una massa fina. Jo he utilitzat una batedora i d’aquesta manera evitarem que quedin grumolls.
  7. Quan ho tenim ben fi, afegim els tomàquets secs i l’albergínia.
  8. Barregem bé i quan tenim la massa lligada hi afegim el formatge parmesà, que es fondrà ràpidament.
  9. Quan està tot ben barrejat, passem la massa a un plat i la deixem refredar, però la taparem amb film perquè no faci crosta, també podem posar-la en una mànega pastissera.
  10. Un cop refredada, ja podem fer les croquetes. Posem un plat amb farina de galeta i un altre amb els ous batuts.
  11. Amb l’ajuda d’una cullera, anem agafant massa i amb les mans anirem donant la forma que volguem.
  12. Passem les croquetes primer per l’ou i després per la farina de galeta i les anem reservant.
  13. Posem una paella amb oli al foc i les fregirem.
  14. Aquesta manera de fer les croquetes és una mica lenta. Per anar més de pressa, pots posar a refredar la massa a una mànega pastissera i d’aquesta manera farem vàries tires de massa i amb un ganivet les anirem tallant a la mida desitjada. Després serà el mateix procés (ou, farina de galeta i a fregir).

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINAR ÉS FÀCIL

Origen: Croquetes d’albergínia, tomàquet sec i parmesà