
Ingredients:
- Albergínies (la varietat que tingueu a mà)
- Oli d’oliva
- Vinagre (pot ser balsàmic)
- All picat
- Herbes aromàtiques fresques (jo hi he posat, julivert, orenga i alfàbrega)
- Sal
- Pebre
Preparació:
- Primer de tot cal tallar l’albergínia longitudinalment i fer els talls a la mida que més ens agradi, després tenim dues opcions, o bé la passem per la paella amb un rajolí d’oli i la fem banda i banda, fins que estigui cuita, o bé la posem al forn.
- Jo he triat aquesta última perquè no s’ha d’estar tant a sobre i, a més, no cal utilitzar tant d’oli i per tant és més saludable.
- Per fer-les al forn, he untat la base de la safata amb oli perquè no s’enganxessin.
- Com que aquestes en concret són molt petites, les he tingut dotze minuts al forn a 200º (dalt i baix).
- Si feu les convencionals, necessitareu uns 20-25 minuts, dependrà de la grandària de l’albergínia.
- Un cop cuites, caldrà posar-les en un recipient i anar fent capes, una d’oli i una mica de vinagre al fons del recipient, i una d’albergínies, després més oli i vinagre, sal, pebre, l’all picat i les herbes aromàtiques també picades i així fins que s’acabin els talls d’albergínies.
- Les albergínies no han de quedar sumergides en oli però sí que han d’estar força “amanides”.
- Si les voleu conservar, caldrà que utilitzeu pots de vidre esterilitzats i, llavors sí, cobrir la darrera capa amb força oli.