Soufflé de pollastre

Ingredients:

  • 4 ous mitjans
  • 3 piteres de pollastre
  • 3 cullerades de tomàquet fregit
  • 500 grs de beixamel.

Per preparar la beixamel necessitarem:

  • 1 cullerada d’oli d’oliva
  • 25 grs de mantega
  • 55 grs de farina
  • 1 culleradeta de sal
  • 400 grs de llet sencera
  • 1 pessic de pebre bo
  • 1 pessic de nou moscada

Preparació:

  1. Primer de tot preparam la carn, per això bullim les piteres i les reservam.
  2. A continuació, hem de preparar la salsa beixamel. Jo la vaig preparar amb la TMX:
  3. Posam a la TMX l’oli i la mantega i programam 1 minut, 100º, velocitat 2.
  4. Afegim la farina i programam 2 minuts, 100º C, velocitat 1.
  5. Finalment incorporam la resta d’ingredients de la beixamel i els mesclam 5 segons, velocitat 7 i programam 8 minuts, 100º, velocitat 4.
  6. Provam la beixamel i rectificam, si cal, el sabor afegint més sal o /i nou moscada.
  7. Pujam els blancs de l’ou amb les varetes elèctriques. Ens han de quedar a punt de neu fort, de manera que quan girem el bol on les hem pujades els ous no es desplacin.
  8. Trituram el pollastre i ho mesclam amb la beixamel. Jo vaig afegir la carn a la TMX on hi havia la beixamel i vaig programar un minut a velocitat 5-10, a fi de que quedàs tot ben esmicolat.
  9. A continuació incorporam la mescla de la beixamel i la carn als ous pujats i ho mesclam tot be, perquè quedi tot ben integrat.
  10. Encalentim el forn a 180ºC i enfornam els soufflés. Jo els hi vaig tenir uns 35 minuts fins que vàren agafar un color daurat.
  11. Servir inmediatament a la taula i a menjar perquè baixen molt ràpid!

Recepta extreta de “Bon Tiberi”

Origen: Soufflé de pollastre

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.