Arxius diaris: Novembre 12, 2024

“Migas” amb ou

Ingredients per a 4 persones :

  • 4 ous.
  • 1 barra de pa molt sec.
  • 8 grans d’all.
  • 1 pebrot verd.
  • 1 pebrot vermell.
  • 200 gr. de papada de porc.
  • Aigua.
  • oli d’oliva verge extra.
  • Sal.
  • pebre vermell.
  • Julivert.

Elaboració:

  1. Pela els grans d’all i posa’ls a daurar en una cassola ampla i baixa. Amb l’ajuda d’un ganivet de serra, talla el pa a rodanxes fines (quarts de lluna). Reserva. Quan els alls estiguin ben daurats, pica els pebrots i afegeix-los. Condimenta i cuina’ls bé. Retira els pebrots amb els alls i reserva’ls. Pica la papada a daus i afegeix-la a la cassola. Condimenta i sofregeix-los breument, treu-los i reserva’ls amb els alls i els pebrots. Incorpora el pa i cuina’l fins que s’enrosseixi (15-20 minuts). Afegeix el pebrot amb els alls i la papada i barreja bé. Aboca l’aigua amb el pebre vermell i cuina’l fins que quedi ben sec (3-4 minuts més).
  2. Talla 4 trossos grans de paper film i estén sobre 4 recipients marcant bé l’interior. Unta’ls amb oli i trenca un ou a sobre de cada un. Sala, tanca’ls bé i lliga amb una corda fina. Posa abundant aigua en una cassola i quan comenci a bullir introdueix els ous. Cou-los a foc mitjà durant 3-4 minuts. Serveix les Migas i posa un ou en el centre de cada plat (sense el plàstic).

PUBLICAT ORIGINALMENT A: RECEPTES MAICA

Origen: “Migas” amb ou

Pop amb patates i allioli

Ingredients:

  • – 4 pops petits (no entrarien en la categoria de popet però tampoc eren monstres Kraken, de punta pota a punta cap no arribaven al pam de llargada)
  • – Un quilo de patates (jo he fet servir de les vermelles)
  • – 4 grans d’all
  • – Oli
  • – Un ou

Preparació:

  1. Posem a escalfar una olla gran amb aigua. Mentrestant netegem el pop. Si no ho ha fet la peixatera, li donem la volta al cap i traiem les bosses que hi ha dins, d’un marró intens i poc apetitós. Els hi traiem també els ulls i per últim el bec, una petita cosa de color marró fosc, a sota el cap, on hi ha boca (encara que jo li veig més forma de cul). Els rentem bé en aigua.
  2. Quan l’olla ja estigui bullint intensament escaldem els pops, 3 vegades. Els submergim un moment a l’aigua i els traiem. Veurem com contrauen les potes. Després ja els podem tirar cap a dins i deixar que bullin. Segons la mida del pop tardaran més o menys. Aquests petitons diria que m’han tardat cap a tres quarts d’hora. Per saber si estan, els punxem a la part on la pota és més grossa (allà on s’ajunta amb el cap i si el ganivet entra molt fàcilment, ja ho tenim.
  3. Mentre va bullint el pop, pelem les patates i les tallem a trossos, escapçant-les. És a dir, no tallant-les amb el ganivet, si no simplement fent-hi una incisió i després acabant de trencar el tros fent força amb el ganivet. També podem preparar l’allioli: com que el necessitarem negat, no fa falta que ens preocupem a tenir una cosa lligadíssima i de premi. Jo l’he fet amb el minipimer (heretge!!! A la foguera!!): els 4 grans d’all, una mica de sal, un ou i després anar afegint oli mentre el minipimer anava fent feina. Quan ho he tingut ho he negat amb una mica de l’aigua de cocció del pop.
  4. Quan els pops estan a punt, els traiem i tirem les patates a l’aigua. Tallem els pops a trossets semblants de grandària i els reservem. Quan les patates estiguin a punt (ho sabrem quan les punxem i el ganivet entri amb molta alegria) els hi podem escórrer l’aigua, però deixant-ne una punta al fons. Llavors li incorporarem a l’olla el pop i l’allioli negat, ja amb el foc apagat. Remenem una mica l’olla perquè es barregi l’allioli amb la miqueta d’aigua, les patates i el pop, i ja ho tenim! A disfrutar amb l’alè que ens deixarà tota la tarda!

Recepta extreta de “Cuina amb compte”

Origen: Pop amb patates i allioli