Col al forn

Ingredients:

  • una col clàssica
  • unes quantes fulles d´alfàbrega
  • una mica d´estragó fresc
  • 50 grams de pecorino ratllat
  • dues llimones (la pell ratllada de les dues i el suc d’una d’elles)
  • dos grans d´all
  • sal
  • pebre
  • oli d´oliva

Preparació:

  1. Escalfem el forn a 200 graus. Tallem la col a juliana gruixuda, la rentem, sequem i posem en una safata per anar al forn, salpebrada.
  2. Tot seguit preparem la vinagreta amb oli d´oliva extra verge, unes tres o quatre cullerades, el suc d´una llimona, la ratlladura de la pell de dues llimones i dos grans d´alls ratllats (sense el cor).
  3. L´emulsionem.
  4. Barregem, untem la col amb aquesta vinagreta. Millor fer-ho amb les mans, que quedi realment ben impregnat, i ho enfornem durant 20/25 minuts. Vigileu que no es cremi, tot i que una mica torradeta encara està més bona.
  5. Mentrestant piquem les fulles d´alfàbrega i d´estragó fresc, i ratllem el formatge pecorino. Podeu utitilitzar parmesà? Doncs sí, es clar, però queda molt millor amb pecorino. Molt millor.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Col al forn

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.