Arxius diaris: Juliol 16, 2017

CABELL D’ÀNGEL

INGREDIENTS:

  • Carbassa de cabell d’àngel
  • Sucre
  • Llimona
  • Canyella

PREPARACIÓ:

  1. Agafem la carbassa i l’esberlem sobre el terra (la pell és massa dura i difícil de tallar).
  2. Una vegada esberlada la podrem tallar a trossos.
  3. Posem els trossos dins una olla amb aigua i la fem bullir de 75 a 90 minuts.
  4. Ara ja podem treure-li la pell, les llavors i pentinar la polpa.
  5. Quan tinguem la polpa neta de llavors la pesem i la posem dins una cassola.
  6. Afegim la meitat de sucre en pes que el de la polpa (això és opcional, hi ha qui posa la mateixa quantitat de sucre que de polpa, en funció de la dolçor que es vulgui).
  7. Afegim suc de llimona (per 1 Kg. i mig de polpa, 1 llimona aprox.), posem 1 rama de canyella (també opcional segons la intensitat que es vulgui donar).
  8. Deixem la cassola a foc lent uns 75 a 90 minuts quan el cabell d’àngel agafa un to transparent ja podem omplir els pots (ho hem de fer en calent) de conserva fins dalt de tot, els tapem i els posem de cap per avall fins que es refredin.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ESCAC I CUINA

Origen: CABELL D’ÀNGEL

Milfulls de patata amb “ratatouille” i glacé d´au amb aire de cilantre (21/46)

Ingredients:

  • dues patates grosses tipus kennebec o vermella nova
  • 1 litre d’oli de sèsam…o d’oliva
  • 12 grans d’all
  • 2 fulles de llorer
  • 2 bitxos
  • pebre negre en gra
  • 1 carbassó
  • 1 albergínia
  • 1 ceba grossa de Figueres
  • 1 pebrot vermell
  • 1 pebrot verd
  • 4 tomàquets madurs
  • mig litre de brou d’au
  • mantega
  • un manat de cilandre
  • 7.5 gr de lecitina de soja
  • formatge gruyere (heu de poder fer-ne 16 rodones)

Preparació:

  1. Comenceu posant a confitar les patates, tallades molt finament (si teniu mandolina molt millor, us quedaran perfectes), entre mig i un centímetre, i després les hi doneu la forma exacta del motllo rodó amb el motllo mateix, comprimint. Si teniu oli de sèsam i en penseu utilitzar de nou en breu doncs sempre us donarà un sabor més bo a les patates. Però bé, podeu confitar-les també amb oli d’oliva i la resta d’ingredients: els alls, el llorer, els grans de pebre i els bitxos. Ho poseu al forn a 100 graus durant una hora.
  2. Mentrestant aneu tallant a daus petits totes les hortalisses. Primer feu-ho amb l´albergínia i la deixeu “suant” amb sal una bona estona. Quan ho tingueu tot ben talladet ho aneu saltejant per separat, el millor és que ho feu amb dues paelles a la vegada. I de pas poseu a reduir el fons d´au fins que quasi quedi sec. I quan tingueu totes les verdures saltejades les reserveu,
  3. Muntem els milfulls a dins del motlle cilíndric: una capa de patata, una capa de ratatouille (totes les verdures juntes i ben barrejades) i una capa de formatge. Més o menys dues vegades aquesta operació.
  4. Enformem el plat a fi que el formatge es desfaci i llavors passem al darrer punt del plat, l´aire de cilandre: heu de batre el manat de cilandre amb una mica d´aigua i deixar-ho a la nevera una bona estona. Al darrer moment abans de servir-ho ho barregeu amb la lecitina de soja (en podeu trobar, per exemple, als Gadgets de Cuina), triturant-ho millor, i tot seguit ho torneu a triturar en un bol ample parcialment cobert amb paper film. La lecitina farà, a priori, que l´escuma de batre el cilandre amb aigua es mantingui fixada, vaja, que les bombolles s´aguantin…sempre que la preparació estigui o molt freda o a 50 graus i que poseu la quantitat adequada de lecitina. Ja us avanço, i ho veureu a la foto del plat, que no em va acabar de quedar bé del tot. Això sí, el gust era bo…Emplatem amb l´aire a un cantó del milfulles i una mica de la reducció de fons d´au emulsionada amb mantega.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIMANTERIORMENT: FOOD AND FOOT

Origen: Milfulls de patata amb “ratatouille” i glacé d´au amb aire de cilantre (21/46)

Patates d’estiu

Patates d'estiu

Ingredients:

  • – 3 patates
  • – 4 tomàquets pera
  • – 1 ceba tendra
  • – 50 grs. d’olives verdes sense pinyol
  • – pebrots del piquillo
  • – 2 ou
  • – sal
  • – oli
  • – vinagre

Preparació:

  1. El dia abans bullim les patates fins que estiguin ben cuites i els ous durant 12 minuts.
  2. L’endemà pelem les patates i les tallem a rodelles d’un centímetre.
  3. Les posem en una safata gran i reservem.
  4. Els altres ingredients (menys l’ou dur) els tallem ben petits , els posem en recipient i els amanim amb una bona quantitat d’oli d’oliva verge, vinagre de Merlot (o els que us agradi), i sal
  5. Ho remenem tot i ja es pot anar posant a sobre de les patates, que haurem salpebrat primer. Ratllem l’ou dur per sobre.
  6. Es guarden a la nevera i al cap d’una estona ja estan a punt per menjar.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA ISABEL

Origen: Patates d’estiu

PASTÍS DE CERVESA NEGRA I XOCOLATA

PASTÍS DE CERVESA NEGRA I XOCOLATA

Ingredients:

  • 1 llauna de cervesa negra (es recomana la Guiness)
  • 400 gr. de sucre
  • 250 gr. de farina de rebosteria
  • 250 gr. mantega
  • 2 ous
  • 140 ml. de nata líquida per muntar
  • 75 gr. de cacau en pols (Valor)
  • 1 cullerada de cafè d’essència de vainilla
  • 2,5 cullerades de postres de bicarbonat

Per la cobertura:

  • 300 gr. de formatge tipus Philadelphia
  • 150 gr. de sucre de llustre
  • 360 ml. de nata líquida per muntar

PREPARACIÓ:

  1. En un cassó hi aboquem la cervesa i l’escalfem, sense que arribi a bullir. Mentrestant tallem la mantega a daus i quan la cervesa estigui calenta l’afegim. Anem removent fins que la mantega quedi fosa. Llavors retirem el cassó del foc.
  2. En un bol posem el cacau, el sucre, la farina i el bicarbonat i ho barregem fins que tots els ingredients quedin ben barrejats i d’un color uniforme.
  3. Necessitarem un altre bol on hi posarem la nata líquida, els ous i la vainilla. Els batrem amb un batedor manual fins que quedi una massa homogènia. Després hi afegirem la mantega fosa amb la cervesa i ho remenarem fins que quedi tot ben integrat.
  4. Un cop tinguem la massa líquida preparada hi afegirem de mica en mica els ingredients secs que tenim preparats en l’altre bol. Fem servir el batedor de mà per barrejar-ho, procurant que no quedi cap grumoll. La massa queda força líquida, és normal.
  5. Al forn agafarà una bona textura, tendra i humida que li donarà un toc especial.
  6. Un cop tenim la massa preparada untem un motlle amb mantega i posem el pastís al forn, a 180 graus durant uns 50 minuts o fins que si el punxem amb un escuradents aquest surt net. Jo he fet servir un motlle de 22 cm.
  7. Aquest pastís puja una mica, cal procurar no omplir més de ¾ parts del recipient. Si ens sobra massa, podem fer magdalenes.
  8. Quan estigui fet el deixem refredar i el desemmotllem. Llavors preparem la cobertura.
  9. Amb el minipimer barrejarem el formatge amb el sucre de llustre fins aconseguir una crema suau. Muntarem la nata i l’afegirem al formatge amb moviments suaus. Quan estigui ben barrejada l’abocarem per damunt del pastís.
  10. Aquesta cobertura queda molt bona i a més a més dóna al pastís una aparença d’escuma de cervesa, però si no es té temps o ganes també es pot posar una capa de formatge Philadelphia que empolsinem amb sucre pel damunt.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ESTOVALLES DE PAPER

Origen: PASTÍS DE CERVESA NEGRA I XOCOLATA

Arròs tres delicies

Arròs tres delicies

Ingredients (4 persones):

  • – 1/2 kg d’arròs (per amanides, Basmati)
  • – 1/2 l d’aigua
  • – 12 gambes (pelades)
  • – 150 g de pèsols
  • – 150 g de pernil dolç
  • – 150 g de pastanaga
  • – 1 ceba tendra
  • – 2 ous
  • – oli de gira-sol
  • – sal

Preparació:

  1. Renteu l’arròs 3 vegades i coeu-lo 10 minuts amb la pastanaga a dauets i els pèsols en un cassó amb aigua.
  2. En una paella amb una mica d’oli ben calent, salteu-hi les gambes.
  3. Reserveu.
  4. Tireu els ous batuts, juntament amb la ceba tendra tallada ben petita.
  5. Remeneu-ho, trenqueu la truita i afegiu-hi l’arròs escorregut, amb els pèsols, la pastanaga i les gambes.
  6. Seguiu-ho remenant i després incorporeu-hi el pernil dolç tallat a dauets.
  7. Salteu-ho durant uns minuts, rectifiqueu-ho de sal i ja podreu servir-ho.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINING

Origen: Arròs tres delicies

COCA DE GAMBES MARINADES SOBRE LLIT DE CEBA

INGREDIENTS:

  • 1massa de pasta fullada rodona (l’he fet la mida de un plat)
  • unes 20 gambes

TAPENADE PER LES GAMBES:

  • 150g. d’olives negres sense pinyol
  • 1 cullerada de taperes
  • 2 anxoves
  • 1/5 gra d’all
  • 5 g. de mel
  • 5g. de vinagre
  • 10g. d’oli

CEBA CONFITADA:

  • 500g. de cebes tallades
  • 50g. d’oli d’oliva
  • sal

MARINADA:

  • 50g.d’oli
  • 1/5 gra d’all
  • una mica de julivert
  • sal
  • pebre
  • suc llimona

PREPARACIÓ:

  1. Preescalfem el forn a 190g.
  2. Tallem la pasta fullada la mida que vulguem fer la coca, posem paper de forn a la plata i posem la pasta fullada, un altre paper de forn sobre la pasta fullada i una plata al damunt
  3. per fer pes i posem al forn i enfornem una 25 minut.
  4. Un cop cuita reservem

TAPENADA:

  1. Coem el vinagre i la mel i deixem reduir, afegim la resta d’ingredients i triturem tot i reservem

CONFITAR LA CEBA:

  1. Posem una paella al foc ,afegim tots els ingredients i coem la ceba fins que estigui cuita i confitada i reservem

MARINADA:

  1. Triturem tots els ingredients i deixem reposar uns 10 minuts
  2. Pelem i partim per la meitat les gambes i aplanem amb el corró dins de dos papers film i reservem

Ara muntem la coca:

  1. Pintem la coca de pasta fullada amb la tapanade, ara i afegim la ceba confitada, cobrim amb les gambes i pintem amb la marinada
  2. Enfornem a 180º uns 4 minuts
  3. Es una coca molt bona

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS NOUS FOGONS DE LA LOURDES

Origen: COCA DE GAMBES MARINADES SOBRE LLIT DE CEBA