Arxius diaris: Mai 4, 2024

ARRÒS DE CONILL I CEPS

Ingredients (per a 2 persones):

  • ½ conill tallat a trossos.
  • 2 tasses de les de cafè d’arròs bomba
  • 1 grapat de ceps deshidratats.
  • 1 ceba grossa.
  • 2 grans d’all.
  • 1 pebrot verd.
  • 2 cullerades de tomàquet fregit.
  • 1 raig d’un brandi que estigui bé.
  • 1 picada feta amb un parell d’alls, julivert, ametlles torrades, 3 pets de monja i uns brins de safrà.
  • 1 branquilló de farigola.
  • Oli, sal i pebre.

Preparació:

  1. Una estona abans de començar, vaig posar en aigua tèbia els ceps perquè s’hidratessin i, just començar a fer l’arròs, vaig posar a escalfar aigua mineral.
  2. En una cassola amb oli d’oliva vaig posar a coure els talls de conill salpebrats.
  3. Un cop van començar a enrossir-se, vaig treure els talls de conill de la cassola i hi vaig tirar els dos grans d’all tallats a làmines fines i la ceba tallada a la juliana.
  4. Quan la ceba va començar a coure, la vaig salar i vaig afegir-hi el pebrot verd tallat petit.
  5. Tot plegat va coure molt a poc a poc, i quan la ceba ja estava transparent, vaig apujar el foc al màxim i hi vaig tirar un bon raig del brandi.
  6. Evaporat l’alcohol del brandi, vaig afegir al sofregit un parell de cullerades de tomàquet fregit i els ceps ja hidratats i escorreguts.
  7. Un parell o tres de remenades perquè tot s’impregnés bé i, a continuació, hi vaig tirar l’arròs. Integrat ja l’arròs, hi vaig afegir el conill i l’aigua bullent (el doble del volum de l’arròs).
  8. Un cop va començar a bullir l’arròs, vaig abaixar una mica el foc i hi vaig integrar la picada i el branquilló de farigola.
  9. El vaig tastar i em va semblar que li calia una mica de sal, que li vaig afegir, i al cap de 15 minuts d’anar coent fent xup-xup, vaig apagar el foc i el vaig deixar reposar 5 minuts més.

Recepta extreta de “Ca l’Assur”

Origen: ARRÒS DE CONILL I CEPS

33a Fira de Sant Ponç – Cànoves i Samalús

Dies 11 i 12 de maig del 2024 Cànoves i Samalús  (Vallès Oriental)

Mostra d’herbes remeieres i productes naturals al peu del Montseny durant el cap de setmana més proper a l’11 de maig.

Una festa popular d’arrel tradicional durant la qual herbolaris i recol·lectors de flors i plantes medicinals, així com artesans de l’alimentació i pagesos de la zona, ofereixen al passejant els seus productes en un entorn natural ideal per aquest tipus de celebració.

MÉS INFORMACIÓ A: https://www.canovesisamalus.cat/

I A: https://www.canovesisamalus.cat/actualitat/agenda-municipal/4493-33a-fira-mercat-de-sant-ponc.html

XXIa Fira Modernista – Terrassa

Dies 10, 11 i 12 de maig del 2024 Terrassa (Vallès Occidental)

La Fira Modernista de Terrassa està organitzada per l’Ajuntament de Terrassa, Regidoria de Comerç, Consum i Turisme.

En aquesta edició la Fira estarà dedicada a la indústria tèxtil.

MÉS INFORMACIÓ A:  https://www.terrassa.cat/

A:   https://firamodernista.cat/

Patates amb ceba tendre caramel·litzada

Ingredients per a quatre persones:

  • 1Kg de patates.
  • 4 cebes tendres.
  • 1 cullerada de sucre morè.
  • 1 cullerada de vinagre de Mòdena.
  • Pebre vermell dolç.
  • Pebre negre.
  • Sal.
  • Oli d’oliva verge extra.

Elaboració:

  1. Renteu les patates, en una olla amb aigua i sal bulliu-les uns 25 minuts. Mentrestant talleu la part verda de les cebes, netegeu-la i talleu-la a rodelles, la ceba tendra talleu-la en juliana, agafeu dos paelles i poseu un raig d’oli a cada una, poseu les rodelles verdes en una de les paelles, salpebreu, a l’altre paella poseu-hi la ceba en juliana, afegiu la cullerada de sucre morè, el vinagre de Mòdena i salpebreu, aquesta paella es millor que la tapeu i de tant en tan remeneu fins que sigui cuita.
  2. Quant les patates siguin cuites les deixeu temperar una mica i les peleu. Talleu-les a daus, emplateu posant les patates i per damunt les dos cebes, tireu una mica per damunt el seu oli, empolvoreu per damunt el pebre vermell dolç.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: RECEPTES MAICA

Origen: Patates amb ceba tendre caramel·litzada

Corona de poma i xocolata

Ingredients:

  • 150 ml de llet
  • 250 grs de farina
  • 4 ous
  • 150 grs de xocolata negra
  • 1 sobre de llevat en pols
  • 150 grs de sucre
  • 2 pomes
  • 1 pensament de mantega

Preparació:

  1. Primer de tot hem de daurar la poma, tallada petita, amb la mantega fins que sigui cuita i la repartim dins el motlle.
  2. Posam la llet al foc amb la xocolata i el sucre per tal que es vagi desfent. Quan hagi refredat, afegirem els ous a la barreja i finalment hi hem d’incorporar la farina i el llevat. Ho mesclam bé i ja ho podem posar dins el motllo. Amb el forn a 180 graus necessita uns quaranta minuts per ser cuit.
  3. Supòs que si hagués pujat les clares hauria guanyat en esponjositat, però així ja va sortit ben bona.
  4. Quedava molt bé el contrast entre el gust potent de la xocolata i la melositat de la poma.

Recepta extreta de “Hort del Sol”

Origen: Corona de poma i xocolata

Pastissets de crema catalana

Ingredients:

Base de massa sablé:

  • 100 grs de sucre
  • 300 grs de farina
  • 2 vermells d’ou
  • 150 grs de mantega en pomada
  • 20 grs de llet
  • Un pessic de sal

Crema catalana:

  • 500 grs de llet sencera
  • 125 grs de sucre
  • 4 vermells d’ou
  • 20 grs de midó o 15 grs de fècula de patata
  • Pell de llimona
  • Canyella en rama

Preparació:

  1. Primer de tot, cal preparar la base dels pastissets. Mesclam el sucre, la farina, els ous, la mantega i la sal fins que quedi tot ben integrat. Finalment afegim la llet. Deixam reposar la massa a la gelera uns 30 minuts.
  2. Extenem la massa damunt els motlles individuals i picam la superfície amb una forqueta i l’enfornam a 175 º C fins que la massa estigui daurada. Deixam refredar.
  3. A continuació preparam la crema catalana. Pitjau aquí per veure com fer-ho.
  4. Deixam reposar un poc la crema i la distribuïm dins les tartaletes que hem preparat.
  5. A damunt cada pastisset posam una quantitat generosa de sucre i la cremam amb un bufador.
  6. Si us agrada la crema catalana, aquests pastissets us encantaran!!

Recepta extreta de “Bon Tiberi”

Origen: Pastissets de crema catalana