Arxius diaris: Juliol 10, 2024

Tofu pasanda

Ingredients:

  • 400 gr de tofu dur, 1 ceba vermella, 4 grans d´all, 1 tros de gingebre
  • 1/4 de culleradeta de: canyella, llavors de comí, pebre de caiena
  • 1/2 culleradeta de: llavors de fonoll, pebre vermell dolç, sucre
  • 1 clau, 2 cullerades de llavors de carbassa, 1 de llavors de grosella
  • 1 tomàquet de pera, 3/4 de tassa de llet de coco o ametlla
  • 1 culleradeta de: garam masala, llavors de cilantre, oli de coco

Preparació:

Saltegem el tofu amb el garam masala i la canyella durant uns cinc minuts i el reservem. Escalfem oli de coco i hi sofregim la ceba. Afegim els alls, picats, igual que el gingebre, les llavors de comí, les de cilantre i les de fonoll, també les de carbassa i grosella i el clau. Un parell de minuts més tard el tomàquet, tallat a daus, sense pell ni llavors. Triturem tot això amb llet de coco o la que preferiu de tipus vegetal amb una mica d´aigua també. Ho passem a una paella/cassola, salpebrem, afegim el sucre i el pebre de caiena, el tofu i ho cuinem a foc mig-baix uns vint minuts aprox, que hagi espessit però no sigui un conglomerat, eh. Es una petita-gran delicia vegana.
Tofu pasanda

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Tofu pasanda

SALMÓ AL VAPOR AMB SALSA DE TARONJA

Ingredients:

  • -500gr de llom de salmó a daus
  • -120gr de ceba
  • -30gr d’oli d’oliva suau
  • -1 paquet d’espàrrecs de marge
  • -120gr de suc de taronja natural
  • -20gr de licor Cointreau
  • -30grd’aigua
  • -1 cullereta de sucre
  • -1 cullerera sopera de vinagre de poma
  • -1/2 cullereta de sal
  • -Pebre
  • -1 tros de porro tallat en juliana

Procediment Thermomix:

  1. Fregir el porro, tallat en juliana, ben torradet i reservar.
  2. Posar la ceba dins del got i trossejar 3 seg/ Vel. 5
  3. Afegir l’oli i posar els espàrrecs dins del Varoma i programar 10 minuts/Varoma / Vel. 1.
  4. Posar el Cointreau i programar 1min/Varoma /Vel.1.
  5. Afegir el suc de taronja, l’aigua ,el sucre, el vinagre,la sal i el pebre. Untar la safata del Varoma amb oli i afegir el salmó. Situar tot el Varoma, salmó i espàrrecs, en la seva posició i programar 10min/Varoma/Vel.1.
  6. Retirar el Varoma. Reservar el salmó i els espàrrecs i triturar la salsa 1 min/Vel. Progressiva 5-10.
  7. Finalment servir els daus de salmó acompanyat de espàrrecs al vapor , regat amb la salsa de taronja i decorat amb el porro fregit.

Procediment Tradicional:

  1. Fregir el porro, tallat en juliana, ben torradet i reservar.
  2. Picar la ceba i sofregir amb l’oli , 10 minuts aproximadament.
  3. Afegir el Cointreau i sofregir 1 minut més.
  4. Posar el suc de taronja,l’aigua ,el sucre, el vinagre,la sal i el pebre i sofregir .
  5. Coure en una olla de vapor els espàrrecs 20 minuts aproximadament i els daus de salmó 10 minuts, i reservar.
  6. Triturar la salsa .
  7. Finalment servir els daus de salmó acompanyat de espàrrecs al vapor , regat amb la salsa de taronja i decorat amb el porro fregit.

Recepta extreta de “Taller de Sucre”

Origen: SALMÓ AL VAPOR AMB SALSA DE TARONJA