
Ingredients:
Per al pastís:
- -350g de pastanagues senceres (finalment 200g de pastanagues pelades i ratllades)
- -150g de mantega (i una mica més per engrassar el motlle)
- -150g de sucre morè de canya
- -3 ous
- -200g de farina de blat integral
- -3 cullerades de llet
- – 3 culleradetes de llevat en pols
- -1/2 culleradeta de sal
- -1 culleradeta de canyella en pols
- -1/2 culleradeta de nou moscada
- -1/2 culleradeta de gingebre en pols
- -100g de nous (i una mica més per decorar el pastís)
- -50g de panses (opcional)
Per al glacejat:
- -200g de formatge cremós (per exemple mascarpone)
- -50g de sucre glaç
- -50g de mantega
- -3 cullerades de crema de llet
- -1 cullerada de suc de llimona (o taronja) natural
- -1 mica de pell de llimona (o taronja) ratllada
Preparació:
Per al pastís:
- Rentem i pelem les pastanagues, n’extraiem el tronquet del mig i les triturem amb la picadora.
- Batem la mantega al punt de pomada i la barregem en un bol amb la pastanaga, el sucre morè, la canyella, la nou moscada i el gingebre. Tot seguit, hi anem afegint els ous.
- En un altre bol barregem la farina amb el llevat i la sal.
- Unim les dues mescles i, tot remenant, hi aboquem la llet, les nous (prèviament triturades a la picadora) i, si es desitja, les panses.
- Un cop la massa estigui ben lligada la posem en un motlle de silicona untat amb mantega i l’enfornem durant 90 minuts aproximadament a una temperatura de 180º.
Per al glacejat:
- Triturem el sucre refinat amb la picadora per tal de fer-lo glaç i el barregem amb el formatge cremós, la crema de llet i la mantega batuda al punt de pomada.
- Hi exprimim una mica de suc de llimona natural i hi ratllem una mica de pell de llimona.
- Quan el glacejat estigui ben lligat, n’aboquem la meitat dins del motlle del pastís ja buit i el col·loquem en el congelador. L’altra meitat la reservem.
Per a la presentació:
- Una vegada el pastís s’hagi refredat l’extraiem del motlle.
- L’endemà, l’obrim per la meitat i, amb l’ajuda d’una espàtula, escampem el glacejat de l’interior del pastís per tornar a unir, després, les dues meitats.
- Just abans de servir-lo a taula, cobrim la part superior amb el glacejat congelat vigilant que no se’ns trenqui en extreure’l del motlle.
- Podem decorar la part superior del pastís, per exemple, amb pastanaga ratllada i trossets de nous i ametlles o coco ratllat.