
Ingredients, per a la pasta (per a tres plats lluïts):
- – 200 grams de farina blanca de blat.
- – 2 ous.
- – un xorro d’oli d’oliva del millor.
- – una espessigada de sal.
I per a l’amaniment:
- – Gírgoles (estes són de les que criem al celler, però hi anirien bé altres bolets carnosos com pebrassos, rovellons, rogetes…)
- – Cansalada.
- – Ceba.
- – Una o dos grans d’all.
- – Crema de llet.
- – Julivert fresc.
Preparació:
Anem per la pasta:
- En una aïna es fiquen la fraina, els ous, l’oli i la sal i es barregen ben barrejats.
- Despús de pastar-ho una mica ha de quedar una bola com la de la foto, que s’ha de treballar una mica més sobre del marbre enfarinat perquè vagi agafant cos.
- Naltres tenim una maquineta que va molt bé per aplanar la pasta i fer-ne fideus, i si algú que llegeixi això ja la té ja sabrà com es fa anar.
- Però per als que no la tingueu us explico com ho feia jo abans de firar-la.
- El catxarret este va costar vora 30 euros, que tampoc és cap disbarat si us agrada la pasta.
- S’aplana la pasta amb un corró a sobre del marbre enfarinat i quan està plana es plega sobre si mateixa i es torna a aplanar. Això es fa dues o tres vegades.
- Llavors es torna a aplanar la pasta amb el corró fins que tingui un milímetre o dos de gruix, sempre amb tot ben enfarinat.
- Tenint en compte això d’enfarinar-ho bé tot, s’agafa la pasta i s’enrotlla sobre si mateixa, començant per una punta i acabant per l’altra i sense apretar-la gaire.
- Ara hauríem de tenir un megamacarró que si li mirem la punta es veurà una espiral.
- Amb un ganivet molt esmolat anem tallant llesques del macarró este com si talléssim una llonganissa, i cada tall serà un fideu quan el descaragoleu!
- Per a coure’ls, simplement s’han de bullir amb aigua i sal fins que n’esteu contents, ja sigui al dente o una mica més passadets.
Anem per l’amaniment:
- En una cassola de terra amb un raig d’oli hi sofregirem una mica la cansalada, la ceba i els alls tallats a trossos una mica grans.
- Si us agrada el picant aquí també hi va bé una mica de coralet (bitxo en fatarellut).
- Quan estiguin a mig fer hi afegirem les gírgoles tallades a trossos i les cuinarem una estona tapades i la resta destapades. Això és per a que treguin l’aigua i llavors se l’embeguin.
- Quan estiguin fetes hi tirarem una mica de crema de llet i ho rectificarem de sal i de pebre. Va bé fer-ho una mica pujat de sal perquè la pasta és una mica sonsa.
- S’ha de deixar que faci un parell de xups i haurà arribat l’hora de tirar-hi la pasta ja cuita i escorreguda, ficar-hi una mica de julivert picadet per damunt i remenar-ho bé.
- I au, ho deixem reposar uns minuts i cap al plat amb una mica més de julivert, un rajolí d’oli del bo i, si es vol, una mica de parmesà ratllat per damunt.
