Arxius diaris: gener 22, 2018

Fideus a la cassola

Ingredients per 4 o 5 persones:

  • 400 gr. de fideus gruixuts o bé de foradats
  • ½ kg. de tall (costella de porc, pollastre…) tallat tot a trossos petits
  • 2 cebes
  • 2 grans d’all
  • 2 escarxofes
  • ¼ pebrot vermell
  • 3 tomàquets ratllats
  • una copeta de conyac
  • llard
  • oli d’oliva
  • 1,5 l. de brou de pollastre
  • julivert

Preparació:

  1. En una cassola posem mitja cullerada de llard i un bon raig d’oli d’oliva, rentem i salem bé el tall i el rostim amb aquest oli, el cap d’una estona, quan estigui tot ben ros, el retirem de la cassola i amb el mateix oli de rostir hi sofregim la ceba tallada ben petita fins que quedi ben rossa, tot seguit ja hi podem tirar el grans d’all i la resta de verdures, ho deixem enrossir bé a foc baix, finalment hi tirem el tomàquet hi ho acabem de sofregir bé, i hi tirem el conyac. En aquest punt hi posem la carn que em retirat i hi aboquem els fideus, els hi donem un parell de voltes, uns dos minuts i ja hi podem tirar el brou. Els primers minuts a foc fort, perquè no s’enganxin, i ja el podem abaixar per acabar la cocció, el temps dependrà dels fideus. Apaguem el foc i hi tirem una picada de julivert.
  2. * S’han de menjar de seguida o bé deixar-los un pel crus doncs queden passats i sense suc, la gràcia és poder menjar-los amb cullera, si cal s’ha d’afegir caldo.
  3. Si mai us sobra suc d’un conill, d’un pollastre etc… o bé llard de rostir un pollastre, no dubteu de fer-lo servir per fer fideus, són els fideus que queden més bons.
  4. I tal com diu l’Ester en el seu comentari proveu d’afegir-hi moixernons, jo ja ho he fet tal com vaig prometre i estan encara més bons, els heu de posar quan hi tireu els fideus. Poden substituir el pebrot i les escarxofes.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: SOPA DE FARIGOLA

Origen: Fideus a la cassola

Mandonguilles

INGREDIENTS:

  • carn picada de porc
  • 1 ou
  • una mica de farina de galeta
  • ceba
  • 1 tomàquet
  • pèsols, albergínia o bolets
  • sal i oli

ELABORACIÓ:

  1. Salar la carn picada.
  2. Barrejar-la amb l’ou i una mica de pa ratllat.
  3. Amassar-ho bé i fer pilotetes de la mida que us agradin. Enfarinar-les i fregir-les i apartar-les en una cassola.
  4. A la mateixa paella trinxar ceba i tomàca mal tallades. Sofregir-ho.
  5. Quan estigui enrosit omplir la paella d’aigua i deixar -ho coure, a mig foc, fins que redueixi a la meitat.
  6. Passar-ho tot pel “Turmix” i abocar-ho a la cassola, amb les mandonguilles.
  7. Quan arrenqui el bull afegir la verdura que vulgueu: pèsols, xampinyons, albergínia fregida, etc.
  8. Apagar el foc quan les verdures estiguin cuites.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: LA CUINA DE LA IAIA MONTSE

Origen: Mandonguilles