Arxius diaris: Juny 7, 2023

MELO AMB PERNIL FASHION II

Ingredients:

  • – ½ litre de brou de pernil
  • – 25 grs. de gelificant vegetal ( marca Sosa )
  • – 250 grams de meló
  • – 5 grams de espessant tipus goma xantana o gelespessa
  • – Pernil salat ben picat
  • – 1 IMPERDIBLE, OBERT I MIG DESMUNTAT(ESENCIAL)
  • – Motllo de silicona o semblant de mitges esferes petites
  • (amb aquesta quantitat d’ingredients sobra barreja gelatinosa que podeu congelar i fer servir un altre dia, escalfant de nou fins que arrenqui el bull)

Preparació:

  1. Tritureu el meló, l’ajunteu en fred amb l’espessant , remenant una mica i ho congeleu dins uns motlles de mitges esferes petites durant unes quantes hores.
  2. Un cop ben fred, comenceu a fer el recobriment. Barregeu el brou de pernil amb el gelificant i tot remenant, feu que just arrenqui el bull.
  3. Traieu la bromera que faci per sobre amb una cullera i punxeu cada mitja esfera amb l’imperdible i la banyeu dins el caldet gelatinós dos o tres cops, amunt i avall cada cop.
  4. Amb compte i amb la punta d’un ganivet, empenyeu la boleta sobre una cullereta de servir i la decoreu amb una mica de pernil salat picat per sobre.

Recepta extreta de “La Menta Fresca”

Origen: MELO AMB PERNIL FASHION II

Pastís de formatge

Ingredients:

  • 1 pot petit de llet condensada
  • 300g de Philadelphia
  • Llet (la mida del pot de llet condensada)
  • 4 ous
  • Vainilla (opcional) (una cullerada)
  • Caramel o sucre cremat

Preparació:

  1. Posa sucre cremat al fons del motlle on posarem el pastís
  2. En un bol es posa la llet condensada i el Philadelphia i es barreja amb la batedora.
  3. Després s’afegeixen els ous, es barregen, i després la llet i la vainilla
  4. Es posa la massa dins del motlle i es posa al forn al bany Maria a 180ºC aproximadament mitja hora.
  5. Quan estigui torradet i quan li punxeu un palet i deixi molt poquet de resta de massa(sempre n’hi deixarà una miqueta ja que queda amb una textura tipus mousse) ja esta fet.
  6. El traieu del bany María, el deixeu refredar i el poseu a la nevera.
  7. Lo millor es fer-lo el dia abans perquè estigui ben fred.
  8. I si us agrada la melmelada , si li poseu una mica de maduixa o fruites del bosc, encara el trobareu més bo.
  9. Bon profit!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: MY SWEET ICHIGO

Origen: Pastís de formatge