Arxius diaris: Desembre 10, 2023

PASTIS DE TONYINA

INGREDIENTS:

  • 3 ous
  • 3 llaunes de tonyina petites
  • 2 cullarades de tomaquet fregit
  • 2 llesques de pa
  • Una mica de llet
  • sal i pebre
  • pebrot escalibat (opcional)

PER DECORAR:

  • 1 bossa d’amanida (enciam)
  • Tomaquets cherry

Preparació:

  1. primer posem la molla del pa en remull amb la llet. Agafen un bol que ens vagi bé per el minipimer i hi posem tots els ingredients, juntament amb la molla de pa que previament haurem tret i escurregut de la llet. Ho triturem tot amb el minipimer. jo a vegades hi poso una mica de pebrot escalivat i solsament 1 culladara de tomaquet fregit, pel meu gust quede mes amoros amb el pebrot.
  2. Agafem un motllo tipus plum cake, l’untem amb una mica de mantega, ja que aixi el podrem desenmotllar millor, i ho posem al forn al bany maria.
  3. El forn a uns 160º i amb una mitja hora mes o menys ja el tindrem cuit. El punxem amb un punxo i si surt net ja esta, a més veurem com va quedan ben roset a la part de sobre.
  4. El desetmollem i quan està una mica fred, el tallem a porcions individuals i decorem el plat amb enciam i tomaquets cherry, encara que també el podem servir com si fos un pate i posar-hi pebrot escalibat o anchoves a sobre de cada porció.Ho podem decorar amb el que més en agradi.
  5. BON PROFIT ¡¡¡¡¡

Recepta extreta de “Quima, les meves receptes”

Origen: PASTIS DE TONYINA

BROQUETES DE GALL DINDI AMB RAÏM I POMA

INGREDIENTS:

  • pit de gall dindi a daus
  • uns daus de poma
  • uns raims pelats i sense llavors
  • suc de llimona dolça
  • oli
  • sal
  • pebre

PREPARACIO:

  1. Montem les broquetes
  2. Amb pals de broqueta i enfilem :
  3. Un dau de pavo,de poma,gall dindi,raim i gall dindi i posem amb una plata
  4. Ara amanim amb suc de llimona,sal,pebre,i oli i deixem macerar a la nevera
  5. Posem una plancha o una paella al foc i posem les broquetes i coem

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ELS FOGONS DE LA LOURDES

Origen: BROQUETS DE GALL DINDI AMB RAIM I POMA

FLAM DE COCO (MICROONES)

INGREDIENTS: (6-8 persones aprox.)

  • 4 ous
  • 1 pot petit de llet condensada
  • 2 mesures de llet en el mateix pot de llet condensada
  • 80 gr. de coco ratllat
  • Sucre cremat o caramel líquid

PREPARACIÓ:

  1. Es separa les clares dels rovells.
  2. Es bat els ous anant afegint els ingredients un per un, el coco, la llet condensada i els 2 vasos de llet mesurats en el mateix pot de la llet condensada.
  3. Es munta les clares a punt de neu i es barreja amb tot lo anterior.
  4. Es col·loca tot en un motllo (prèviament untat amb el caramel líquid) al microones uns 15-20 minuts segons la potència d’aquest.
  5. Deixar refredar i desemmotllar.

Recepta extreta de “Tast de Cuina”

Origen: FLAM DE COCO (MICROONES)

Risotto de sípia

Ingredients:

  • 1 Sípia de mida mitjana
  • 1 ceba mitjana
  • 2 Tomàquets madurs
  • Fumet de peix
  • Vi blanc
  • Arròs (si pot ser arborio millor). Es tracta d’una classe d’arrós italià ideal per aquests plats.
  • Formatge parmesà ratllat.
  • Sal i pebre

Preparació:

  1. En una cassola hi posem una mica de mantega i hi sofregim la ceba, fins que estigui a punt de quedar negre. Si veiem que se’ns crema hi anem afegint poc a poc el vi blanc.
  2. Quan tinguem la ceba amb un color marronós hi posem la sípia tallada petita i la deixem sofregir una bona estona. Seguidamet hi posem els dos tomàquets madurs i seguim sofregint. Ho salpebrem.
  3. Un cop que el sofregit ens agafi aquell to marronós tan característic, hi tirem l’arròs i ho sofregim durant un minut, seguidament i anirem tirant el fumet poc a poc i a mesura que l’arròs ens ho demani.

Recepta extreta de “Petits Bocins”

Origen: Rissoto de sípia