SOPA DE CEBA

Ingredients per a 4 persones:

  • 4 cebes
  • 50 gr. de mantega
  • 1,5 l de caldo o brou de pollastre
  • 2 grans d’all
  • 1 cullerada mida cafè de sucre
  • 2 ous
  • 2 llesques de pa de motlle
  • Sal
  • Un paquet de formatge emmental
  • 50 gr. de formatge parmesà

PREPARACIÓ:

  1. Tallem les cebes a trossos petits i en una cassola una mica alta les sofregim amb la mantega a foc suau durant uns vint minuts. Hi afegim una cullerada de sucre perquè se’ns caramel·litzi una mica.
  2. Si no ens agrada trobar la ceba o tenim nens a casa també la podem ratllar i així la sopa té una textura més fina. O millor encara un cop feta, la podem passar pel minipimer.
  3. Mentrestant tallem l’all ben petit i després l’afegim a la cassola. Jo sempre el poso quan la ceba ja està bastant cuita perquè és crema molt aviat i amb cinc minuts ja queda fregit.
  4. Després posem una cullerada de farina i la barregem bé amb la ceba. Ho deixem coure tot plegat uns tres minuts.
  5. Tot seguit hi aboquem el brou. Si l’hem comprat podem combinar el litre de brou amb mig litre d’aigua, no cal encetar-ne un segon.
  6. Mentre va bullint torrem dues llesques de pa de motlle i les ratllem amb el ratllador. Les afegim a la sopa i deixem que es cogui uns 45 minut o fins que la ceba estigui tendra.Tastem i si cal rectifiquem de sal.
  7. Abans d’apagar el foc hi aboquem els ous i els deixatem dins la sopa amb el batedor manual fins que estiguin completament desfets.
  8. Ho apartem i ho preparem per gratinar al forn. Posem la ceba en terrines individuals de ceràmica amb formatge emmental pel damunt i un polsim de parmesà durant cinc minuts o fins que el formatge estigui desfet i veiem que es comença a daurar.
  9. Si ens fa mandra posar-ho al forn o no tenim terrines sempre podem fondre la sopa amb el formatge al microones, no queda torradet però també fa el pes. De fet jo aquest cop és com ho he fet. I com com que no tenia parmesà he improvisat una barreja d’emmental, mozzarella i cheddar.
  10. S’hi pot afegir una torrada de pa però en aquesta recepta de fet no cal perquè ja el porta ratllat a la sopa.
  11. Bon profit.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: ESTOVALLES DE PAPER

Origen: SOPA DE CEBA

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.