Arxius diaris: gener 10, 2026

Sopa de meló

Ingredients: (per a 4 persones)

  • 1 Meló
  • 3 ó 4 Fulles de menta (per mi impresindible)
  • Pernil salat

Elaboració:

  1. Talleu el meló i el netegeu de pell i llavors, talleu-lo a trossets i tritureu-lo juntament amb les fulles de menta, ben fi.
  2. Poseu a la nevera al menys 2 hores abans de servir
  3. Talleu el pernil petit.
  4. Serviu ben fred acompanyat del pernil.
  5. Ideal per l’estiu, fàcil, hidratant, refrescant, acalòric……un primer plat excel·lent per desprès de la platja.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: RECEPTES DE LA ROSETA

Origen: Sopa de meló

Braç de gitano amb crema cremada

Braç de gitano amb crema cremada 01Braç de gitano amb crema cremada 02Braç de gitano amb crema cremada 03Braç de gitano amb crema cremada 04Braç de gitano amb crema cremada 05Braç de gitano amb crema cremada 06

Ingredients per unes 6 persones:

Pel pa de pessic:

4 ous.
100 g de farina.
100 g de sucre.
ratlladura de llimona.
100 g de sucre.

Per el farcit:

500 gr de nata per muntar.
2 cullerades de sucre glass.

Per la crema d’ou cremada:

6 ous.
350 gr de sucre.
30 gr de midó.
180 gr d’aigua mineral.
1 pessic de colorant.

Elaboració:

  1. Comencem a preparar la massa, primer de tot prees calfem el forn a 180º.
  2. Separem els rovells de les clares, posant cadascuna en un bol.
  3. Les clares les muntem a punt de neu, amb l’ajuda de la batedora de barnilles elèctriques, quan quasi estan muntades del tot, afegim la meitat del sucre i es bat un parell de minuts més fins que el sucre quedi ben incorporada a les clares. Es important que quedin ben muntades.
  4. En l’altre bol, muntem els rovells amb la resta del sucre fins que tripliqui el seu volum. Veureu que ens quedarà una barreja blanquinosa i una mica espumosa.
  5. S’incorporen les clares a la barreja dels rovells de mica en mica, tot remenant amb una llengua de silicona, ho farem de baix a dalt sense remenar, per que no baixin les clares.
  6. Ara s’afegeix al bol la farina tamisada, posarem una mica de ratlladura de llimona i un xic de canyella en pols.
  7. Aboquem la barreja damunt d’una safata de forn que tindrem cobert amb paper de forn, allisem la massa per que ens quedi anivellada. Ens a de quedar una capa de 1 cm mes o menys.
  8. Posem la safata al forn durant uns 7 minuts, punxarem per veure que ja està feta i retirem del forn. Amb un ganivet tallem una mica els laterals per deixar-los ben rectes.
  9. Posarem la nata en un bol i la muntem amb la batedora de barnilles; quan falta una mica per acabar afegim el sucre glass, acabem de muntar-la i reservem.
  10. Ara posarem la nata muntada estesa per sobre el pa de pessic, amb la paletina l’escampem procurant que hi hagi més quantitat a la part superior que a la inferior.
  11. Amb l’ajuda del mateix paper de forn, es caragola procurant que quedi ben rodó. Es deixa reposar tota la nit a la nevera.
  12. Al dia següent preparem la crema:
  13. Posem els ous sencers en un bol i els debatem com per fer una truita. S’hi afegeix l’aigua i es cola amb un colador xinès.
  14. Es barreja el sucre, el midó i el pessic de colorant, i s’afegeix a la barreja anterior, hem d’anar amb compte perquè no quedin grumolls.
  15. Es cou, tot remenant, fins que comenci a espessir. Hem d’anar en compte de remenar contínuament perquè no s’enganxi la crema. Quan tingui l’espessor desitjada, es retira del foc i quan sigui freda la guardem a la nevera.
  16. Ara traiem el braç de gitano que tenim reservat a la nevera o al congelador ( jo el poso una mica al congelador ja que en va mes be per manipular-lo), el cobrim be amb la crema que teníem reservada, se li posa sucre per sobre i es crema amb el cremador de gas.
  17. Posem el braç en una safata i ja podem servir.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: AL CALIU DE LA CUINA

Origen: Braç de gitano amb crema cremada

POP A LA GALLEGA

INGREDIENTS:

  • 1 Pop (o la metiat)
  • 3 o 4 Patates
  • 1 fulla de llorer
  • sal granada
  • pebre vermell dolç
  • pebre vermell picant
  • oli d’ oliva

PREPARACIÓ:

  1. Posem aigua al foc en una olla amb la fulla de llorer i una culleradeta de sal , i quan bulli, hi posem el pop (és millor posar-lo i treure’l dues o tres vegades abans de deixar-l’hi).
  2. Ha de bullir fins que estigui tou ( més o menys 1 hora). Les patates, les podem bullir amb el pop ( posant-les a l’ olla pelades i tallades a rodanxes quan falti uns 20 minuts de cocció del pop) o be bullir-les amb una altra olla amb pela i quan estiguin cuites pelar-les i tallar-les .
  3. Disposem les patates en una plata i a sobre hi anem tallant el pop amb unes tisores.
  4. Hi posem sal gruixuda, pebre vermell dolç (bastant ) i una mica de pebre vermell picant. Ho amanim generosament amb oli d’ oliva. Es pot menjar fred o tebi.

Recepta extreta de “M’agrada Cuinar”

Origen: POP A LA GALLEGA

DOLÇ DE MADUIXA I IOUGURT

INGREDIENTS: (4 persones)

  • 250 gr. de maduixes
  • 50 grs. de sucre
  • 4 iogurts naturals ensucrats
  • 1 sobre de gelatina Royal de maduixa
  • 500 ml d’aigua

PREPARACIÓ:

  1. Posem a desfer la gelatina tal com diu el sobre, amb 250 ml d’aigua bullint i afegint-hi 250 ml d’aigua freda.
  2. Mentrestant, en un cassó posem a desfer el sucre i les maduixes talladetes trossos, en reservarem 4 per la decoració.
  3. Quan el sucre està desfet amb els trossos de maduixes, s’incorporarà a la gelatina i posem a refredar a la nevera. Millor un dia per altre. Quan la gelatina amb maduixes està quallada hi tirem el iogurt batut fins omplir la copa, i ho decorem amb una maduixa i trossets de gelatina.

Recepta extreta de “Tast de Cuina”

Origen: DOLÇ DE MADUIXA I IOUGURT