Guatlles rostides.

Ingredients per 2 persones:

  • 2 guatlles.
  • 1 ceba.
  • 1 pastanaga.
  • 1 tomàquet.
  • 4 grans d’all.
  • Una fulla de llorer, romaní.
  • 200 ml. de vi negre.
  • 50 ml. d’oli d’oliva verge extra.
  • 1 cullerada de vinagre de Xerès.
  • 100 ml de brou de carn.
  • Un raig de conyac.
  • Sal, pebre.

Temps d’elaboració:  50 minuts mes o menys.

Elaboració:

  1. Les guatlles les comprarem ja netes de plomes, de vísceres i sense cap.
  2. Les salpebrem i les col·loquem en un bol amb la ceba tallada a làmines, la pastanaga tallada a rodanxes, els alls sencers, els tomàquets tallats a trossos, la fulla de llorer, la farigola, l’oli, el vi negre i la cullerada de vinagre.
  3. Les deixem macerar durant tota la nit a la nevera.
  4. Al dia següent les traiem de la marinada i les posem en una cassola amb un raig d’oli a rostir, a foc fort i les fem daurar per tots els costats. Una vegada ben daurades les traiem de la cassola i les reservem.
  5. A la mateixa cassola aboquem les verdures de la marinada i deixem sofregir a foc lent uns 10 minuts i afegim les guatlles.
  6. Tirem el conyac, el suc de la marinada i deixem uns 20 minuts fins que redueixi la salsa mes o menys la meitat.
  7. Afegim el got de brou i deixem fer uns 10 minuts mes, apaguem el foc. Tot aquest procés s’ha de fer a foc lent, perquè l’estofat vagi fent xup xup.
  8. Passem la salsa amb les verdures pel colador xinés, ens quedarà una salsa lligada amb un color fosc i brillant.
  9. Servim una guatlla al plat amb la salsa al costat i a taula.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: AL CALIU DE LA CUINA

Origen: Guatlles rostides.

Advertisement

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.