Arxius diaris: Abril 8, 2023

Tiramisú

Ingredients:

  • 2 clares d’ou
  • 4 rovells
  • 100g de sucre
  • 400g de mascarpone
  • 200g de ‘”bizcochos de soletilla’” (jo hi vaig posar melinros)
  • 175ml de cafè
  • 200g de xocolata negra (per ratllar)
  • Cacau (per posar per sobre, però és opcional)

Preparació:

  1. Primer, preparem el cafè i el deixem refredar. A la recepta original, posa que el cafè sigui ben fort, però això va a gustos, jo n’hi vaig fer un de la Nespresso, l’Arpeggio, que es fortet però que no és dels més forts, tampoc.
  2. Després, muntem les clares d’ou a punt de neu amb la batedora i reservem.
  3. En un altre bol, batem els rovells i el sucre fins que tingui una consistència espumosa.
  4. Quan els rovells i el sucre estiguin al punt (espumosos i blanquinosos), anem afegint el mascarpone poc a poc i seguim batent.
  5. Finalment li afegim les clares, i amb una cullera, de dalt a baix, mesclem bé.
  6. Afegim al cafè ja fred una mica de licor de cafè si en tenim, o algun licor que us agradi amb el cafè, com que serà una miqueta gairebé no es notarà. Jo hi vaig afegir Baileys, perquè així em suavitzava una mica el sabor del cafè.
  7. En un motlle, que sol ser rectangular, posem una capa de brioxets mullats amb el café. No els mulleu molt, que després ja s’aniran mullant quan estiguin al motlle. Lo millor es mullar-los bé per les cantonades i deixar el centre sec.
  8. Després cobrim amb una capa de la crema de mascarpone, i ratllem sobre xocolata negra al gust.
  9. Fem un altre cop lo de la capa de brioxos, i una altra capa de mascarpone, i per acabar podeu optar per lo típic i posar una mica de cacau per sobre, o bé acabar-lo amb xocolata ratllat.
  10. Després ho poseu a la nevera, i per menjar el dia següent! Diuen que amb 3 hores ja n’hi ha prou, però també m’han dit que lo millor es fer-lo inclús un parell de dies abans, perquè així els brioxets queden ben amerats de cafè i de la crema de mascarpone.
  11. Bon profit!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: MY SWEET ICHIGO

Origen: Tiramisú

XIVa Fira Tastaverd – Riudecanyes

Dia 15 d’abril del 2023 Riudecanyes (Baix Camp)

El tastaVerd de riudecanyes neix per donar a conèixer els valors de l’agricultura tradicional, ecològica i els seus productes, donar valor a les labors artersanals i als antics oficis i, sobretot, reivindicar la figura dels homes i de les dones que treballen la terra i la qualitat dels productes de casa nostra.

MÉS INFORMACIÓ A:  http://www.riudecanyes.cat/

SALMÓ A LA CASSOLA

INGREDIENTS:

  • Tres talls de salmó ben despinats.
  • 7 o 8 gambetes
  • Pésols congelats
  • Ceba
  • 1/2 gotet (dels de vi) de conyac
  • 1/2 got d’aigua d’oli d’oliva
  • Pebre negre
  • Sal

PREPARACIÓ:

  1. Pelem les cebes i les tallem a rodanxes.
  2. En una cassola aboquem un raget d’oli i hi sofregim la ceba fins que quede ben daurada, sense cremar-se.
  3. Normalment, la ceba es desfarà en cércols i quedarà com un muntet de ceba tendríssima.
  4. Ara la’n traiem i la col·loquem en un plat ben escorreguda d’oli.
  5. En l’oli de la ceba sofregim les gambes fins que estiguen cuites.
  6. Les en traiem i les reservem.
  7. Si cal, hi aboquem una mica més d’oli.
  8. Ara sofregim els talls de salmó per tots els costats començant pel costat de la pell.
  9. Llevem el salmó de la cassola i hi aboquem els pésols congelats mentre fem que s’hi vagen fregint a foc viu primer i ben suau després.
  10. En estar tous, hi aboquem la ceba, les gambes i col·loquem per damunt el salmó.
  11. Salem tot. Empolsimem amb el pebre negre i hi aboquem el conyac i l’aigua.
  12. Ho deixem coure tot durant 15 minuts a foc suau.
  13. En traiem el salmó i el reservem.
  14. Tornem a coure tot a foc fort 5 minuts més i tornem a col·locar-hi el salmó reservat.
  15. Apaguem el foc, tapem la cassola i deixem que tot repose durant cinc o 10 minuts més i ja està.
  16. Només queda servir-lo i gaudir-ne.

Recepta extreta de “A la Taula i al Llit…”

Origen: SALMÓ A LA CASSOLA

Crema de pastanaga.

Ingredients:

  • 500 g de pastanagues.
  • 2 cebes de Figueres.
  • 2 porros.
  • 1 patata Kanabec.
  • 1 l. de brou de pollastre.
  • 3 cullerades d’oli d’oliva verge extra.
  • sal i pebre.
  • Un xic de nou moscada.
  • 50 g de pernil ibèric.
  • Julivert.

Temps d’elaboració: 35 minuts

Elaboració:

  1. Comencem la recepta netejant les verdures: netegem les cebes i les tallem a làmines.
  2. Es talla una mica la part mes verda del porro i els passem per aigua mirant que no tinguin sorra i els tallem a rodanxes. Les pastanagues es renten, es rasquen per treure una mica de pell i les tallem a làmines fines.
  3. Posem oli en una cassola, quan es calent sofregim la ceba i el porro, passats uns 5 minuts, afegim les pastanagues i les patates, donem unes voltes, salpebrem i deixem fer uns 5 minuts mes.
  4. Afegim el brou de pollastre i deixem bullir uns 20 minuts, comprovem si ja està feta la verdura, afegim una mica de nou moscada i apaguem el foc.
  5. Triturem la verdura fins que quedi un textura cremosa.
  6. A l’hora de servir la posem en un plat i posem en un costat una mica de pernil ibèric tallat a trossos petits, a l’altre una mica de julivert picat i si voleu tirem un rajolí d’oli al voltant de la crema.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: AL CALIU DE LA CUINA

Origen: Crema de pastanaga.

Empanada gallega

ingredients:

  • 50 g. d’oli d’oliva
  • 50 g. de vi blanc
  • 50 g. d’aigua
  • 1 ou
  • 3 cullerades de mantega
  • 1 nou de llevat (o un sobret de llevat de pa, per exemple, Maizena)
  • pessic de sucre i culleradeta de sal
  • 450 g. de farina

per el farcit:

  • 50 g. d’oli
  • 250 g. de tomàquet
  • 100 g. de pebrot vermell
  • 80 g. de pebrot verd
  • 150 g. de ceba
  • 1 gra d’all (o un all tendre gros, si és temps)
  • 250 g. de tonyina
  • 4 ous durs
  • un grapat de cogombrets
  • sal, pebre, orenga

Preparació:

  1. Mentre anem preseclafant el forn a 200º, i bullint 12 minuts els ous durs, fem primer la massa.
  2. Posem els líquids al got i escalfem 2 minuts a 40º, com quan fem la massa d’una pizza. Quan pari, posem un pessic de sucre, i el llevat. ara, hi avoquem la resta d’ingredients, i remenem 2 minuts a velocitat espiga. Si això ho feu a mà, doncs ara és l’hora d’amassar la massa fins obtenir-ne una bola ferma.
  3. Reservem la passa, rentem el got i passem a posar el sofregit a fer. Hi avoquem tots els ingredients, triturem 6 s. a velocitat 3 1/2. Això equival a un bon trinxat de tots els ingredients, si ho fem a mà. Ara, fregim 10 minuts, a 100º, velocitat 1. Quan estigui fet, afegim la tonyina, els cogombrets i els ous. Trinxem una mica i programem 5 minuts més, a 100º, vel. 1. Si ho fem en una cassola, doncs a foc fluix, tot trinxadet, remenem de tant en tant durant 5 minutets més.
  4. empanada gallega 4Mestre el sofregit es va fent, agafem la massa i farem dues meitats, estirem la primera sobre un taulell amb farina, i la posem en una safata de forn, de manera que sobresurti una mica per tot arreu, per després poder-la embolicar. Hi avoquem el farcit, i posem la segona meitat de la massa a sobre. Agafant pessics de la part de baix, els anem doblegant amunt i tancant a empanada d’una manera decorativa.
  5. empanada gallega 3Batim un ou, i pintem tota la superfície de l’empanada, incloses les vores, ja que l’ou sella tota l’estructura. Si el farcit ens sobresurt per algun forat, sequeu amb un paper de cuina. També podeu decorar amb alguna forma feta amb massa o amb sèsam, llavors de rosella, etc.
  6. Enfornem durant 30 minuts a 200º.
  7. És molt bona recent feta, però freda a l’endemà encara és millor. Com podeu veure, és una recepta saludable i completa, perquè té hortalisses, massa de pa, ou, i peix blau, i greixos… però és també molt cal.lòrica. Millor per un dia on hem de fer activitat física i necessitem un bon subministrament calòric.

PUBLICAT ORIGINALMENT A: CUINING

Origen: Empanada gallega