Ingredients:
- 500 g de pastanagues.
- 2 cebes de Figueres.
- 2 porros.
- 1 patata Kanabec.
- 1 l. de brou de pollastre.
- 3 cullerades d’oli d’oliva verge extra.
- sal i pebre.
- Un xic de nou moscada.
- 50 g de pernil ibèric.
- Julivert.
Temps d’elaboració: 35 minuts
Elaboració:
- Comencem la recepta netejant les verdures: netegem les cebes i les tallem a làmines.
- Es talla una mica la part mes verda del porro i els passem per aigua mirant que no tinguin sorra i els tallem a rodanxes. Les pastanagues es renten, es rasquen per treure una mica de pell i les tallem a làmines fines.
- Posem oli en una cassola, quan es calent sofregim la ceba i el porro, passats uns 5 minuts, afegim les pastanagues i les patates, donem unes voltes, salpebrem i deixem fer uns 5 minuts mes.
- Afegim el brou de pollastre i deixem bullir uns 20 minuts, comprovem si ja està feta la verdura, afegim una mica de nou moscada i apaguem el foc.
- Triturem la verdura fins que quedi un textura cremosa.
- A l’hora de servir la posem en un plat i posem en un costat una mica de pernil ibèric tallat a trossos petits, a l’altre una mica de julivert picat i si voleu tirem un rajolí d’oli al voltant de la crema.