
Ingredients:
- – un filet de porc
- – dues cebes
- – 250 ml d’Oporto
- – una mica de sucre
- – formatge de cabra
- – 6 llesques de pa del dia anterior
Preparació:
- Posarem l’Oporto en un cassó i deixarem que reduieixi a foc molt baixet fins que quedi com un caramel molt fosc. Mentre es fa la reducció tallarem la ceba a làmines molt fines, (amb una mandolina serà molt més fàcil) , i la posem a la paella amb una mica d’oli d’oliva. La deixarem fins que reduieixi a més de la meitat el seu volum i estigui dorada i toba, durant els últims minuts hi posarem un polsim de sucre.
- Fem sis talls de formatge de cabra. Perquè no se’ns enganxi el formatge al ganivet i trenquem el tall, podem mullar el ganivet amb una mica d’oli.
- Posem les rodanxes de filet d’almenys 1,5 cm a la planxa ben calenta i fem la carn dorant-la per fora però poc feta per dintre. Quan haguem apagat el foc hi posem a sobre el formatge de cabra, amb la mateixa calentor de la carn s’anirà desfent.
- Finalment podem muntar els “pintxos” posant la llesca de pa a sota, a continuació la carn, després el formatge de cabra, finalment hi posem la ceba caramelitzada a sobre. Podem decorar amb un rajolí de reducció d’Oporto i punxar-los amb una broqueta. I llestos!