
Ingredients: (8 persones)
- 2 kg. d’espinacs frescos
- 4 costelles de porc en 3 o 4 trossos cada una
- 1 llonganissa fresca a talls no massa grans
- 1 botifarra negra a trossos
- 4 talls de cansalada viada fresca a talls petits
- 1 kg. de caragols
- 6 grans d’all
- 2 cebes grosses
- 1 kg. de patates
- 2 cullerades de sofregit de tomata.
- 1 vas de vi blanc
- 1 trosset de bitxo (opcional)
- sal i oli d’oliva
Preparació:
- Comenceu amb els espinacs, una vegada nets, els escaldeu, els talleu ben petits, espremeu-los i reserveu.
- Ho podeu fer amb antelació i guardar-los a la nevera.
- Els caragols nets amb cura, els poseu en aigua freda a foc baix, en arrencar el bull, poseu-hi sal, retireu-los del foc, escorreu i reserveu. Ho podeu fer el dia abans.
- En una cassola amb l’oli ben roent, hi fregiu la costella, la llonganissa i la cansalada, aneu retirant la carn que es cogui més aviat, quan l’heu retirat tota, hi poseu els alls i la ceba, tot picat.
- Deixeu que es vagi coent a poc a poc, anirà fent-se melosa.
- Poseu-hi el vi, deixeu que redueixi, afegiu la tomata, els talls reservats, el tros de bitxo i les patates esqueixades.
- Tapeu la cassola i deixeu coure 10 minuts perquè és confiti tot.
- Poseu-hi els espinacs, ben espremuts, i amb la cassola destapada, deixeu que es coguin 8 o 10 minuts.
- Afegiu els caragols, aneu remenant que no s’enganxi, poseu l’ aigua, que quasi be ho cobreixi tot, proveu de sal.
- Vigileu si ho remeneu amb la cullera, ara es podrien des-fer les patates, millor sacsegeu la cassola de tant en tant. Uns minuts abans de retirar del foc, poseu-hi els talls de botifarra.
- No remeneu la cassola, però, sacsegeu-la perquè no s’enganxi.
- Serviu a taula en la mateixa cassola.
- Que aprofiti!! Segur que si.
Anotacions:
- Esqueixar les patates vol dir, que no les heu de tallar del tot, sinó, que heu de començar clavant el ganivet i acabar trencant-les, així queden més meloses.
- Quan escaldeu els espinacs, no heu de tapar-los, i no han de quedar dins de l’aigua, només entrar-los quan aquesta bull, escórrer de seguida i deixar-los refredar sense amuntegar, us quedarà el verd més bonic.
- Heu de vigilar que la cassola no s’enganxi, cosa que és molt fàcil, però si us passa, i serveix per qualsevol cassola, escampeu sal (molta), al damunt d’una taula i poseu la cassola al damunt, tapada i pressionat com si volguéssim enfonsar-la en la sal, la deixeu reposar així uns 5 minuts i desapareix el gust a enganxat.