Ingredients:
- 1/2 kilo de seitons (imprescindible super frescos, del dia)
- Entre dos i quatre grans d´all
- 1 manat de julivert
- Vinagre de vi blanc o de poma, com més bo millor
- Oli d´oliva extra verge
- sal
Preparació:
- Si a la peixateria us treuen el cap, la tripa i l´espina molt millor, feina que us estalvieu. Poseu llavors els seitons en un bol amb aigua freda, i amb gel, durant uns quinze minuts.
- Aneu fent capes en un “tuper” amb una mica de sal i una barreja de vinagre i aigua al 80% (80 vinagre/20 aigua). Ho guardeu a la nevera entre vuit i deu hores. Si els seitons són molt grossos potser necessiteu més temps, qüestió de fixar-se si encara estan molt rosadets o no.
- Llavors piqueu el julivert i els alls i aneu posant els seitons en un recipient (ideal tuper allargat) fent capes de seitons/oli extra verge+all i julivert. Guardar-ho a la nevera un mínim de 24 hores aprox, vaja, d´un dia per l´altre. I si són dos dies doncs probablement millor, quan ho vaig fer per primera vegada van ser unes 24 hore aprox i el resultat va ser francament espectacular!