Trio de patés

Ingredients:

Tomàquet secs i olives:

  • 200 gr formatge philadelphia,
  • 50 gr tomàquets secs,
  • 30 gr olives negres/verdes picants,
  • 75 ml de vi blanc,
  • 75 ml de brou de pollastre

Garum:

  • 250 gr olives tipus kalamata,
  • 75 gr aprox anxoves,
  • 2 grans d’all,
  • orenga,
  • un xic de pebre de caiena

Alfàbrega:

  • 100 gr de fulles d´alfàbrega,
  • 150 gr de formatge philadelphia,
  • 100 gr de maionesa,
  • 6 fulls de gelatina,
  • 1 cullerada d’agar agar,
  • 120 ml d’aigua freda,
  • suc de llimona,
  • sal i pebre

Ingredients:

  1. Per fer el de tomàquets secs hem de fer bullir els tomàquets amb el vi i el brou. La recepta original porta mel, però no us ho recomano, trobo que no queda bé i és massa dolç…potser amb una culleradeta subtil estaria bé, però jo vaig seguir la recepta i en vaig posar dues…En fi, quan bulli ho retireu, deixant-ho refredar, i ho tritureu amb la resta d’ingredients. Ha de reposar a la nevera un mínim de dues hores.
  2. Amb el garum la cosa és ben senzilla: triturar-ho tot. Recomano no posar totes les anxoves de cop (com vaig fer jo…) ja que correu el risc que us quedi massa salat.
  3. I el d´alfàbrega és el que requereix més temps…tampoc molt, però. Feu la maionesa, si es que la voleu fer, clar, i la barregeu amb el formatge i l´alfàbrega. Si utilitzeu fulls de gelatina les heu de dissoldre en l´aigua, també podeu posar-hi agar agar, que és molt útil i ràpid, i triturar-ho tot plegat. Nevera fins que qualli, un parell d´horetes ben bones.
  4. I les galetes de llavors són una bona base per a menjar-se qualsevol dels tres patés, o podeu servir-los els tres com a aperitiu!

PUBLICAT ORIGINALMENT A: BOOONISSIM

Origen: Trio de patés

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.